هیچ گونه حاشیه ای برای انتخاب شهردار کرج در کار نیست

فرماندار کرج با بیان اینکه با رعایت مراتب قانونی در تشکیل مفاد ماده 9 تذکر مکتوب توسط فرمانداری به ریاست شورای شهر کرج اعلام شد،تاکید کرد: فرمانداری نظارت خود را در چهار چوب قوانین و جلسات رسمی با ارشاد و تذکر استمرار می‌دهد و هیچ گونه حاشیه ای در کار نیست تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

به گزارش ایسکانیوز سیروس شفقی در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری کرج، برگزار شد،اظهار داشت: کالاهای با کیفیت و خوبی در استان البرز تولید می‌شود که نیازمند حمایت است.

وی افزود: نیازمندی‌های استان البرز در حوزه کالا باید از واحدهای تولیدی استان البرز تهیه شود.

فرماندار کرج با بیان اینکه کارهایی شده و اقداماتی لازم است انجام شود،بیان کرد: همه باید برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی سخت کار کنند و دستگاه‌ها و مردم در این زمینه وظیفه دارند.

معاون استاندار البرز با اشاره به انتخاب شهردار کرج توسط اعضای شورای شهر و لزوم احترام به اختیارات قانونی اعضای شورای شهر،عنوان کرد: انتظار به حق شهروندان کرج این است که منتخبین آنها بدون حاشیه و تنش به مهمترین وظیفه خود که انتخاب شهردار است در فضای آرام و بدون تنش و با در نظر گرفتن تمامی ملاحضات قانونی اقدام کنند.

شفقی در مورد موضوع پیش آمده که در جامعه و فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای دعوت از فردی در جلسه شورا مطرح می‌شود، عنوان کرد: در تبصره ذیل ماده 78 وظایف و اختیارات شوراها مهلت سه ماه برای انتخاب شهردار تعیین شده است و اعضای شورای شهر باید در این سه ماه با بررسی بیشتر و سنجش شرایط احراز و برنامه‌های کاندیداها برای انتخاب شهردار تصمیم گیری کنند.

فرماندار کرج با بیان اینکه در مورد تشکیلات جلسات رسمی قانونی مد نظر قانونگذار در شورا ماده 9 آیین نامه اجرایی شورای شهر مقرر کرده است و باید بر اساس قانون عمل شود،گفت: جلسات شورا به صورت عادی در هر ماه دو بار و در محل شورا تشکیل می‌شود.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه با رعایت مراتب قانونی در تشکیل مفاد ماده 9 تذکر مکتوب توسط فرمانداری به ریاست شورای شهر کرج اعلام شد،تاکید کرد: فرمانداری نظارت خود را در چهار چوب قوانین و جلسات رسمی با ارشاد و تذکر استمرار می‌دهد و هیچ گونه حاشیه ای در کار نیست تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

شفقی بابیان اینکه با توجه به اینکه مسئله ای در مورد دعوت از اشخاص مطرح شده بود،گفت: چگونگی دعوت از اشخاص در بند سه ماده 16 آیین نامه آمده و از وظایف رئیس شورا است که روز، ساعت و دستور کار جلسه رسمی باید 24 ساعت قبل به افراد اعلام شود و نباید اینگونه باشد که در فضای عمومی و برخی رسانه‌ها انتشار دعوت نامه هایی دیده می شود که چرا فلام مقام در جلسات حضور نمی‌یابد.

وی تاکید کرد: هرگونه مباحثی که در فضای بیرونی و خارج از فرآیند قانونی تحت عنوان دعوت مطرح شود هیچ جایگاه قانونی ندارد و فضا را از آرامش در می آورد.

فرماندار کرج با اینکه هرکجا لازم باشد ارشاد، راهنمایی و تذکر داده می‌شود،تاکید کرد: باید به اعضای شورای شهر کمک شود تا بتوانند مدیر شهری را انتخاب کنند.

شفقی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در ادارات از اهمیت فراوانی برخوردار است،عنوان کرد:تمهیدات لازم در مورد تهیه کالاها و اقلام مصرفی و خوراکی مردم و جدیت درباره تنظیم بازار در شهرستان کرج مورد توجه قرار گرفته و گزارش آن به فرمانداری ارسال شود.

فرماندار کرج با تاکیدبر لزوم اطلاع رسانی در مورد عملکرد ادارات در شهرستان کرج، عنوان کرد:اطلاع رسانی در مورد اقدامات انجام شده می‌تواند در راستای کمک به دولت و ارائه برنامه های آن باشد تا اجحافی در مورد خدمات ادارات و مردم صورت نگیرد.

شفقی با بیان اینکه تاکنون به فرم ارزشیابی در ادارات کرج توجهی نشده و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود،تاکید کرد: ارسال گزارش عملکرد سه ماهه در سرلوحه کار مدیران قرار گیرد و حضور شخص مدیر در جلسات اداری ضرورت دارد.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه عمران و ایجاد اشتغال در روستاهای استان انجام شده است،گفت: امسال هم بنا داریم در سطح روستاهای کرج با توزیع عادلانه امکانات شاهد فعالیت‌های عمرانی خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه سه شنبه‌ها باید روز ملاقات عمومی با مردم در ادارات باشد،گفت: اهمیت ارتباط با رسانه‌ها مورد توجه روسای ادارات قرار گیرد.

فرماندار کرج با اشاره به وضعیت فرمانداری این شهرستان، گفت: در بدو ورودم با وضعیتی روبه‌رو شدم که فرمانداری کرج دو سال و نیم معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی و دو سال و یک ماه معاون هماهنگی امور عمرانی نداشت.

کد خبر: 950012

وب گردی

وب گردی