روابط عمومی ها باید تحلیل گر باشند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی ها باید تحلیلگر امور سازمان باشند و همه مقوله های انسانی و مسائل جامعه را تجزیه و تحلیل و با شناسایی چالش ها بر اساس سیاست‌های سازمانی و کلان دولت نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.


به گزارش ایسکانیوز همایش روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان به مناسبت گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران کل و روسای دستگاه های اجرایی و مدیران و کارشناسان روابط عمومی های ادارات و سازمان های استان در سالن خاتم استانداری برگزار شد.
سیددانیال محبی استاندار در این همایش خطاب به روابط عمومی ها و اصحاب رسانه بیان داشت: رسالت سنگینی بر عهده شماست بنابراین یک روابط عمومی موفق باید با مدیریت توأم با حلم و علم بین مردم و سازمان ارتباط دوسویه برقرار کند به گونه ای که هم اعتماد و تفاهم مخاطبین را در پی داشته باشد و هم برنامه‌های سازمان به مخاطبین انعکاس داده شود.
وی با اشاره به آیه شریفه "ن والقلم و مایسطرون" گفت: دو خصیصه مهم روابط عمومی ها و صاحبان قلم صداقت و امانتداری است. خداوند در قران کریم به قلم، قسم یاد کرده است و یکی از ضروری ترین مسائل مورد نیاز جامعه امروزی نیز رعایت عفت قلم است.
استاندار افزود: گاهی نیز برخی روابط عمومی ها و صاحبان قلم سعی بر خبرسازی دارند که این نیز امری ناپسند و به نوعی فریب افکار عمومی است.
محبی بر برخورد مناسب روابط عمومی ها با مراجعین به سازمانها و ادارات دولتی تاکید کرد و افزود: مجموعه روابط عمومی باید به گونه ای باشد که افراد مراجعه کننده در برخورد با آنها صفات نیک انسانی را احساس کنند.
وی در ابتدای این همایش با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان داشت: رمضان ماه قرآن است و با بهره گیری از فرصت بی بدیل و طلایی قرآن، آن را در بستر وجودمان جاری کنیم و با تفکر و تدبر در آیات قرآن کریم و تعمق در عالم هستی بهره بگیریم.
استاندار افزود: تعالی، حکمت و عظمت نهفته در قرآن کریم به گونه‌ای است که هر انسان مومنی با استماع آیات الهی آرامش پیدا می کند.
محمد علی فرازمند مدیرکل بازنشسته روابط عمومی استانداری نیز در این جلسه روابط عمومی را آیینه تمام نمای سازمان برشمرد و گفت: روابط عمومی در قبال انعکاس مسائل و مشکلات جامعه به سازمان مسئول است و در زمینه انعکاس اقدامات و عملکرد سازمان به مخاطبین نیز وظیفه سنگینی به عهده دارد.
وی فعالیت در روابط عمومی را یک شوق همراه با عشق و علاقه برشمرد و تصریح کرد: اگر عشق و علاقه در کارگزار روابط عمومی وجود نداشته باشد، کار در روابط عمومی که در ۲۴ ساعت هفته استمرار داردکه یک شغل بسیار خسته کننده و طاقت فرسا تبدیل خواهد شد.
گفتنی است در پایان این همایش از مدیران و کارگزاران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان تقدیر شد.

کد خبر: 950050

وب گردی

وب گردی