دلیل انتقاد استاندار لرستان از میراث فرهنگی استان

استاندار لرستان از ارائه گزارش دقیقه ۹۰ میراث فرهنگی استان و قبل از شورای برنامه‌ریزی انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۸۰ درصد اعتبارات کشور ملی است و دستگاه‌ها باید برای دریافت این اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: باوجوداینکه از این اعتبارات هم رقم چندان مناسبی عاید استان‌ها نمی‌شود ولی بازهم باید برای دریافت این اعتبارات اقدام کرد.

استاندار لرستان بابیان اینکه بخشی از بودجه امسال در قالب کمک‌های فنی و اعتباری در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد، ادامه داد: با این وضعیت مقداری از بودجه عمرانی کم می‌شود اما در عوض در قالب همین کمک‌های فنی و اعتباری در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد.

خادمی اظهار کرد: بااین‌حال در برخی حوزه‌ها تا حدودی دست‌بسته شده‌ایم و نمی‌شود تغییرات جدی ایجاد کرد اما بااین‌وجود باید برای دریافت اعتبارات مالی و سایر بودجه‌هایی که در قالب‌های خاص در اختیار دستگاه‌ها قرارگرفته، اقدام کنیم.

وی گفت: در بحث برنامه بودجه امسال هم دو حالت یا زاویه موردبررسی قرارگرفته که شامل شاخص‌ها و پروژه‌های هدف است.

استاندار لرستان افزود: در قالب پروژه‌ها و اهداف باید با حساسیت بیشتری اقدام کرد زیرا برخی از این پروژه‌ها ازنظر شاخص‌های کلیدی که قبلاً برای توسعه استان تعریف‌شده، برای استان مهم هستند.

خادمی ادامه داد: اهداف و شاخص‌ها باید به‌صورت جدی موردتوجه دستگاه‌ها قرار بگیرد و حتی در حوزه شهرستانی هم باید این حساسیت‌ها موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هم باید تعیین تکلیف شوند، گفت: برای پیشبرد برنامه‌های توسعه استان باید به عدد و رقم‌ها، شاخص‌ها، اهداف و ...توجه کرد.

استاندار لرستان افزود: برای دستیابی به شرایط مطلوب در برنامه‌وبودجه در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد هم شهرستان‌ها می‌توانند با رعایت الزامات درروند برنامه و اهداف، ورود پیدا کنند.

خادمی در این جلسه با نارضایتی از عدم ارائه گزارش برخی دستگاه‌ها در خصوص دریافت اعتبارات مصوب از ردیف‌های متفرقه بودجه مانند آب منطقه‌ای از ارائه گزارش نماینده دستگاه، جلوگیری کرد و گفت: برخی از این دستگاه‌ها حتی گزارش هفت‌ماهه سال ۹۶ را ارائه نکرده‌اند، و برخی هم مانند میراث فرهنگی امروز قبل از جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی گزارش فرستاده‌اند.

کد خبر: 950055

وب گردی

وب گردی