ترامپ به دلیل اختلاف نظر با اوباما  از  برجام خارج شد

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا گفت ترامپ از توافق هسته ای خارج شد زیرا برجام دستاورد مهم دولت اوباما به شمار می رفت و می خواهد میراث اوباما را نابود کند.

به گزارش ایسکانیوز، «وندی شرمن» عضو تیم مذاکره کننده آمریکا در توافق هسته ای تأکید کرد که ترامپ به این دلیل از توافق هسته ای با ایران خارج شده زیرا توافق هسته ای موفقیت چشمگیر «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا به شمار می رود و ترامپ می خواهد میراث اوباما را نابود کند.

وی تأکید کرد که ترامپ با خروج از توافق های متعدد دیگری که مربوط به دوران اوباما بوده این مسأله را نمایان کرده است.

این مسئول سابق آمریکایی گفت که راضی نگاه داشتن حامیان محافظه کار حزب جمهوری خواه یکی دیگر از دلایل این اقدام ترامپ به شمار می رود.

قائم مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که ترامپ نگرانی های بنیامین نتانیاهوم نخست وزیر اسرائیل در خصوص برجام را منعکس می کند و افزود: او (ترامپ) کاملا به آنچه نتانیاهو معتقد است اهمیت می دهد، همه ما به امنیت اسرائیل اهمیت می دهیم.

وی در خصوص جدی نبودن اوباما در خصوص استفاده از گزینه نظامی در خصوص ایران هم گفت این عادلانه نیست که بگویم اوباما با گزینه نظامی علیه ایران مخالف بوده است.

شرمن مدعی شد که اوباما حتی تسلیحات لازم برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران را هم مشخص کرده بود ولی در طول دوران ریاست جمهوری اش این گزینه را به صورت واضح اعلام کرده بود که اقدام نظامی تنها ایران به صورت موقتی از تلاش اش برای دستیابی به سلاح اتمی منع می کند.

وی در خصوص اتهامات اخیر نتانیاهو علیه ایران نیز گفت که اطلاعات جدیدی علیه ایران از برنامه نتانیاهو به دست نیاورده است و ضمن متهم کردن ایران به دروغ گویی مدعی شد که دلیل اصلی مذاکرات در مقام اول این بود که ایران در گذشته دروغ گفته بود.

305

کد خبر: 950063

وب گردی

وب گردی