افرادی که مردم کازرون را به خیابان دعوت کرده اند باید پاسخگو باشند

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسوولینی که مردم کازرون را به خیابان دعوت کرده اند باید پاسخگو باشند، گفت: باید دید که در این موضوع چه افرادی خارج از قانون حرکتی داشته و با آنها برخورد شود.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، روز دوشنبه 27 فروردین به دنبال مطرح شدن موضوع جدا شدن بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان(قائمیه) از کازرون و تشکیل شهرستان کوه چنار، جمعی از اصناف و فرهنگیان شهرستان کازرون به نشانه اعتراض نسبت به تقسیم این شهرستان به حالت تعطیل درآمده و به دنبال این موضوع مردم این شهرستان با تجمع در میدان اصلی شهر اعتراض خود را به گوش مسوولان شهرستان و استان رساندند.

پس از صحبت ها و آرامش در کازرون که مسوولین قول دادند که در رابطه با این موضوع دوباره بررسی صورت خواهد گرفت اما هیچ گونه خبری از پاسخ مسوولین به گوش نیامد و این موضوع موجب شد تا چهارشنبه شب 26 اردیبهشت ماه این تجمع ها بار دیگر در کازرون رخ دهد.

تحرکات برخی افراد در شبکه های اجتماعی به جایی رسید تا امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه این شهر از برخی سایت ها و افراد در دامن زدن به شایعه درباره مسائل این شهرستان انتقاد کند که "عده ای با طرح موضوع ها و شایعه های جدید به دنبال اختلاف افکنی در این شهرستان هستند، موضوعی که خواهان پایان یافتن آن هستیم".

استاندار فارس نیز روز گذشته پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات فارس در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که یا خودشان در چنین تجمع هایی شرکت می کنند یا دیگران را تشویق و تحریک به شرکت می کنند قطعا خواهان منافع مردم و شهرستان و استان نیستند.

تبادار این تجمع ها را کاملا غیرقانونی دانست و گفت: قطعا همکاری و همراهی مردم سبب خواهد شد که جلو سوء استفاده افرادی که خواستار آرامش و آسایش مردم نیستند گرفته شود.

کوروش کرم پور عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: قانون تکلیف تمام موضوعات را روشن کرده است و در ابتدا مشخص کرده که اول دولت براساس قوانین مربوطه فعالیت ها را پیگیر و شفاف سازی کند.

وی ادامه داد: افرادی که به هر طریقی قصد دارند تا از رعایت حقوق مردم جلوگیری کنند باید به موقع در چارچوب قانون با آنها برخورد شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: موضوع کازرون بحثی است که بسیار راحت می توانستند برای حل آن تدبیر کنند اما این کار را نکرده و به اینجا رسیده است.

کرم پور افزود: هنگامی که یک فرد غیرمسوول به خود اجازه می دهد تا مردم را به صحنه آورده تا منجربه این نوع حرکات شود طبیعی است که کنترل و جمع کردن این موضوع به سختی انجام خواهد شد؛ یقینا باید از همان لحظه اول توسط تیم کارشناس عملکرد مسوولین را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دادند.

دولت و مردم یکی هستند

وی با بیان این که دولت و مردم یکی هستند، گفت: میان مردم و دولت نمی توان فاصله قرار داد؛ می توان گفت چنین تحرکات و تجمعاتی تقصیر مردم نیست، اگر مسوولین کارشان را براساس یک کار کارشناسی انجام داده اند باید ابتدا با مردم درمیان می گذاشتند و در صورت اعتراض مردم به مسوولین باید در تصمیم مسوولین اعتراض آنها لحاظ می شد و اگر اعتراضشان قانونی نبوده باید مردم را توجیه می کردند و که شما که اعتراض شما مورد قبول نیست و در صورت ادامه این حرکات باید پاسخگو باشید.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان این که مسوولینی که مردم را به خیابان دعوت کرده اند باید پاسخگو باشند، افزود: باید دید که در این موضوع چه افرادی خارج از قانون حرکتی داشته و با آنها برخورد شود.

مردم کازرون مردمی انقلابی بوده و هستند

کرم پور با تاکید بر این که مردم کازرون مردمی انقلابی بوده و هستند، ادامه داد: مردم کازرون مردمی قانع و وفادار به نظام جمهوری اسلامی بودند.

وی با بیان این که شهرستان کازرون از یک عقبه قوی برخوردار است، گفت: امیدوارم این موضوع هرچه زودتر حل شده و از بینی هیچ فردی خون نیاید، همچنین با متخلفین برخورد شود.

901/900

کد خبر: 950069

وب گردی

وب گردی