دولت به جای" رجز خوانی" برای دشمن "نقطه ضعف"  را نشان داد

وزیر پیشین ارشاد با اشاره به اینکه دولت در آغاز مسئولیتش با سیاه نمایی اوضاع کشور راکاملاً تیره و تار نشان داد، گفت: متاسفانه دولت به جای رجز خوانی برای دشمن نقطه ضعف را نشان داد.

سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاداسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص این که چرا دولت با اقدامات خود مردم را نسبت به نظام ناامید می کند گفت: البته آن ها که چنین ادعایی ندارند و نام دولتشان را دولت امید گذاشته اند، ولی ناکارآمدی و عملکرد ضعیفشان باعث دلسردی مردم و یاس عمومی شده است.

وی تصریح کرد: یقیناً اگر دولتمردان نشاط و تحرک کافی نداشته باشند و گره گشای مشکلات مردم نباشند، علی رغم وعده های پرجاذبه ای که در خصوص وضعیت معیشتی جامعه فریاد می زنند طبیعی است که این جریان بهتر نخواهد شد و پس از آن به تدریج امید مردم به توانمندی و عزم و اراده جدی دولت مردان در برطرف کردن مشکلات و پیشرفت کشور، کم رنگ خواهد شد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خصوص این که چرا برخی از سیاسیون و یا دولت مردان می خواهند شرایط کشور را بحرانی نشان بدهند، بیان کرد: ظاهراً انگیزه شان تثبیت این باور در اذهان است که در برابر نظام سلطه، راهی جز تسلیم نداریم؛ یعنی به جای مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی غرب راه سازش را در پیش بگیریم و تسلیم خواسته قدرت های غربی شویم.

حسینی با اشاره به اینکه دولت در آغاز مسئولیت با مبالغه وسیاه نمایی اوضاع کشور راکاملاً تیره و تار نشان داد،ابراز کرد: دولت در حالی که عازم میز مذاکره بود، به جای رجزخوانی در برابر دشمن و نشان دادن اقتدار گفتند کشور در لبه پرتگاه است و از نظر نظامی هم آمریکا می تواند ظرف ۱۰ دقیقه سیستم امنیتی و دفاعی کشور را درهم بشکند وخلاف واقع دارایی خزانه و انبارهای کالاهای اساسی را خالی ترسیم کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم ادامه داد: این اظهار فلاکت و استیصال باعث شده تا دولتی ها امتیازات فراوانی به غربی ها بدهند و برای بستر جامعه و مردم نگرانی ایجاد کنند، درنتیجه اینگونه وانمود شد که انگار چاره ای جز پذیرش برجام و توافق با غربی ها نداریم و امروز هم می خواهند به جامعه القا کنند راهی جز ادامه برجام نیست؛ هر چند که طرف اصلی یعنی آمریکا از برجام خارج شده است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به این نکته که افرادی قبلا القاء می کردند هر توافقی بهتر از عدم توافق است و امروز هم می کوشند برجام را که عمده ترین دستاوردشان است با هر هزینه ای حفظ کنند، ابراز کرد: آن ها مصمم به ادامه برجام با دادن امتیازات بیشتر هستند، حتی ابایی ندارند که این نگرش منجر به کوتاه آمدن از اصول انقلاب و مصالح کشور شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه فعالان سیاسی و نیروهای فهیم و دلسوز است که باروشنگری، تبیین و تحلیل رخدادها، مردم را در جریان تحولات قرار دهند تا در برابر طراحی ها و توطئه های غرب بایستند و با تکیه براستعدادها و ظرفیت های داخلی راه برون رفت از مشکلات را بیابند و اگر دولتمردان هم می خواهند راه نادرستی را فراروی خود قرار دهند افکار عمومی به آن ها اجازه این خبط را ندهند.

303

کد خبر: 950119

وب گردی

وب گردی