توزیع 50 سبد کالا بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه این سبدهای کالا با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود،

به گزارش ایسکانیوز، مراکز کمیته امداد در شهرستان‌های استان تهران در هفته اخیر خدمات متنوعی به مددجویان ارائه دادند که از جمله آنها واگذاری مسکن به ۱۷ مددجو در قرچک و بهره مندی ۹۶ کودک دچار سوء تغذیه از طرح همسفره در رباط کریم بود.

ادارات کمیته امداد شهرستان‌های استان تهران در هفته اخیر خدمات مختلفی را به مددجویان تحت پوشش ارائه دادند.

در این میان، برخی از خیران مناطق مختلف نیز در کمک رسانی به نیازمندان و مددجویان همت داشتند.

توزیع 50 سبد کالا بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

در شهرستان پاکدشت یکی از خیّران 50 سبد کالا بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد پاکدشت توزیع کرد.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه این سبدهای کالا با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود، ادامه داد: هر سبد کالا شامل دو عدد روغن، 10 کیلو برنج، تن ماهی، خرما، قند، حبوبات و... است.

وی ارزش ریالی هر سبد کالا را 190 هزار تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با کمک و همراهی خیران بتوانیم در ماه مبارک رمضان به خانواده های نیازمند خدمات ارائه کنیم.

اعزام 41 مددجوی منطقه 19 به اردوی زیارتی و تفریحی

مهدی سامانی رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران از اعزام 41 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منطقه 19 تهران به اردوی یک روزه زیارتی و تفریحی شهر مشهد اردهال از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان خبر داد.

وی با بیان اینکه اعزام به اردو یکی از برنامه‌های این نهاد در بخش فرهنگی است، گفت: 41 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوی زیارتی و تفریحی مشهد اردهال از توابع بخش نیاسر شهرستان کاشان اعزام شدند.

وی به برنامه‌های برگزار شده در این اردو اشاره کرد و افزود: شرکت کنندگان در این اردو بعد از زیارت بارگاه امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) بر آرامگاه شاعر نام آشنای کاشان سهراب سپهری که در صحن امامزاده علی بن محمد باقر(ع) قرار دارد حاضر شدند و در ادامه، از آبشار نیاسر و یکی کارگاه‌های گلاب گیری این منطقه بازدید کردند.

سامانی با بیان اهداف برگزاری این اردوی زیارتی و تفریحی،گفت: تقویت روحیه معنوی و دینی، بالا بردن سطح فرهنگ اجتماعی و خودسازی جامعه هدف و آشنایی با اماکن تاریخی از اهداف برگزاری این اردوی یک روزه بود.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران از برگزاری کارگاه آموزشی کسب مهارت‌های زندگی ویژه بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی‌های بانوان سرپرست خانوار در مورد نحوه صحیح زندگی و مقابله با اضطراب های محیطی از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است که در پنج جلسه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در این کارگاه آموزشی که با حضور کارشناس خانواده برگزار می‌شود، به مواردی از جمله؛ علل افسردگی و نحوه پیشگیری از آن در بانوان، ایجاد نشاط، انگیزه و امید به زندگی و روش‌های صحیح غلبه بر خشم اشاره شد.

سامانی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف یکی از اولویت‌های کمیته امداد است،افزود: برگزاری برنامه‌های آموزش خانواده،مسابقات فرهنگی و قرآنی ،اردوهای زیارتی، تفریحی و آموزشی از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد برای جامعه هدف تحت حمایت است.

واگذاری مسکن به 17 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قرچک در سال 96

محمدرضا غضنفری رئیس کمیته امداد قرچک با بیان اینکه در سال 96 بیش از 278 میلیون تومان برای خرید واحدهای مسکونی مددجویان تحت حمایت هزینه شد، بیان داشت:کلید 17 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: از این تعداد 12 واحد مسکونی در شهر و پنج واحد آن در روستاها به مددجویان واگذار شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان قرچک با تأکید بر اینکه تهیه مسکن مناسب برای مددجویان از مهمترین دغدغه‌های این نهاد است، بیان کرد: اگر مشکل مسکن مددجویان برطرف شد بقیه مشکلات آنها نیز حل می شود.

غضنفری یادآور شد: علاوه بر خرید مسکن برای مددجویان تعمیرات کلی و جزیی برای آنها انجام می‌شود که در سال گذشته 84 واحد مسکونی تعمیر و بازسازی شد.

بهره مندی 96 کودک دچار سوء تغذیه در رباط کریم از طرح همسفره

فتح الله عزیزی رئیس کمیته امداد رباط کریم با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد در بخش بهداشت اجرای طرح پیشگیری از سوء تغذیه ویژه کودکان کمتر از 6 سال است، اظهار داشت: در سال گذشته، 96 کودک دچار سوء تغذیه، از طرح همسفره بهره مند شدند.

وی به تشریح طرح همسفره پرداخت و ادامه داد: این طرح یکی از طرح حمایتی کمیته امداد است که با همکاری خانه‌های بهداشت کودکان دچار سوء تغذیه زیر 6 سال شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند که در یک چرخه 6 ماهه از سبد غدایی بهره مند و در صورت بهبودی کامل از این طرح، خارج و کودکان دیگری جایگزین آنها می‌شود.

عزیزی به هزینه پرداختی برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در سال گذشته و برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال بیش از 735 میلیون تومان پرداخت شد.

فارس

۷۰۵

کد خبر: 950136

وب گردی

وب گردی