امضای قرارداد اسکان و فعالیت هنرمندان در محله سیروس تهران/ ۱۰ میلیون نفر دچار بد مسکنی هستند

با حضور معاون معماری و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تفاهم نامه اسکان و فعالیت هنرمندان در محله سیروس به امضا رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این تفاهم نامه که میان وزارت راه و شهرسازی و گروه های مختلف هنرمندان شامل خانه موسیقی، خانه سینما، انجمن معماران، انجمن عروسک گردانان انجمن مجموعه داران و سایر گروه ها در محل «خانه گفت و گو» به امضا رسید، از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای احیای بافت های تاریخی و بازآفرینی شهری به شمار می آید.

هوشنگ عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در باره این تفاهم نامه گفت: طرح اجرای احیاء بافت های فرسوده شهری تکلیف دولت و وزارت راه و شهرسازی است و ما باید در این راستا ۲ هزار و ۷۰۰ محله فرسوده را در کشور احیاء و بازسازی کنیم.

او محله را سازمانی اجتماعی با فرهنگ خاص خود دانست و افزود: ما باید تلاش کنیم در برنامه احیای بافت های فرسوده شهری ارزش های ذاتی هر محله را مورد توجه جدی قرار دهیم.

عشایری ادامه داد: بزرگترین هدف ما در برنامه بازآفرینی شهری ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان آن است و در این راستا باید هویت گذشته محله نیز مورد توجه جدی قرار گیرد تا همچنان شاهد جریان مناسب زندگی شهروندان در این محلات باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بازآفرینی شهری را یکی از دغدغه های اصلی دولت دانست و گفت: در این راستا این طرح با اجرایی شدن ۹ بند دنبال می شود که سه بند آن مربوط به کالبد محله و شش بند آن به مسائل غیر کالبدی محلات و ساکنان آن تعلق دارد.

عشایری ادامه داد: هم اکنون در یک هزار و ۳۳۴ محله در ۵۴۳ شهر و در ۶۶ هزار هکتار اراضی شهری ۱۰ میلیون نفر جمعیت دچار بد مسکنی هستند و زندگی آنها از سطح بسیار نازلی برخوردار است. دولت در نظر دارد در تامین خدمات روبنایی و زیربنایی این محله ها نقش آفرینی کند تا با استفاده از سرمایه های مردمی و بخش خصوصی بتوانیم این محلات را با هویت گذشته خود نوسازی کنیم.

در این مراسم همچنین محمد سعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: سال هاست که در تلاشیم چنین امکانی را برای گروه های علاقه مند برای احیا فراهم کنیم که خوشبختانه نهایتا این اتفاق حاصل شد

او ادامه داد: همه باید به نوعی دیگر اندیشه کنیم تا بتوانیم این شرایط را محقق کنیم. اگرهمه ابزارها و همه اندیشه ها کنار هم قرار بگیرند می توان کار بزرگی را در تک تک این بافت های ارزشمند انجام داد

ایزدی بازآفرینی شهری را از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: متاسفانه سال هاست که شهرهای ما زندگی اصلی خود را از دست داده و یک روزمرگی جایگزین آن شده است. امیدواریم با این حرکت دوباره شاهد زندگی در مراکز شهرها باشیم.

او افزود: ما در وزارتخانه این آمادگی را داریم که هر ابزاری که در اختیار ما باشد، در اختیار فعالان حوزه بازآفرینی شهری قرار دهیم.

402

کد خبر: 950140

وب گردی

وب گردی