مناقصه پایانه کانتینری بندر امام برگزار شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری مناقصه پایانه کانتینری بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: باید با هماهنگی همه دستگاه های استانی و با محوریت سازمان بنادر، از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل جلوگیری شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد راستاد با بیان این‌که مدیران بنادر باید به سمت ارتقای کیفیت خدمات به صاحبان کالا، تجار و سرمایه گذاران حرکت کنند افزایش کیفیت خدمات بندری را عاملی برای رشد عملیات تخلیه و بارگیری کالا عنوان و اظهار کرد: برای آنکه شاهد رشد کیفی بنادر باشیم نیازمند پایش متناوب فعالیت های بندری هستیم.

او با بیان این‌که اگر فعالیت های صورت گرفته در بنادر به صورت مستمر بررسی شود می توان نقاط ضعف را شناسایی و برای رفع آن اقدام کرد، افزود: افزایش صادرات مواد معدنی نیازمند توجه جدی است؛ با ارتقا سطح کیفی خدمات در زمان کوتاه امکان افزایش صادرات مواد معدنی بیش از گذشته فراهم می شود.

او با بیان اینکه برگزاری موفقیت آمیز مناقصه پایانه کانتینری در بندرامام خمینی(ره) از اقدامات شایسته ای بود که اخیرا صورت گرفت، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در واگذاری امور به بخش خصوصی توانمند و متخصص، پیشرو است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه چیدمان روبناها و زون های بندری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیازمند مهندسی مجدد است، گفت: فعالان حوزه بندری باید نسبت به مقررات و الزام های مدیریت سواحل و نقش سازمان بنادر و دریانوردی آگاه باشند.

راستاد همچنین با بیان این‌که لایروبی آبراه استراتژیک خورموسی، استمرار خارج سازی مغروقه ها و ارتقای کیفیت علائم راهنمایی از موضوعات ضروری است که باید در بخش خدمات دریایی دنبال شود، اظهار کرد: بندرامام خمینی(ره) بارها ثابت کرده از مزیت های غیر قابل رقابتی نسبت به دیگر بنادر کشور برخوردار است؛ همجواری صنعت و بازرگانی و نقش محوری در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله ویژگی های منحصر به فرد این بندر است که البته باید حفظ و ارتقاء یابد.

او تاکید کرد:‌ باید با هماهنگی همه دستگاه های استانی و با محوریت سازمان بنادر، از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل جلوگیری شود.

402

کد خبر: 950144

وب گردی

وب گردی