آیین‌نامه اجرایی مدارس سبز در دست تهیه است

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در مدارس سبز به استفاده بهینه از  انرژی و نگهداری و بهره‌برداری از مدارس توجه می‌شود که بخشنامه‌ای در این خصوص به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر فتحی گفت : تلاش می‌کنیم آیین‌نامه اجرایی مدارس سبز را تا آخر تیرماه امسال تهیه کنیم.

ناصر فتحی سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان تهران درباره مدارس سبز اظهار کرد: طرح مدارس سبز زیر مجموعه قانون برنامه ششم توسعه در بحث آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در مدارس سبز به استفاده بهینه از انرژی و نگهداری و بهره‌برداری از مدارس توجه می‌شود که بخشنامه‌ای در این خصوص به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

فتحی ادامه داد: ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها به عنوان دبیر و پیگیری کننده آن بخشنامه جلساتی را با حدود ۱۶ تا ۱۷ دستگاه اجرایی مانند مسکن، آب، برق، گاز، نفت، محیط زیست، معاونت عمرانی استانداری و سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌کند.

وی افزود: در این طرح بررسی می‌شود که مدارسی که قبلا ساخته شده چگونه می‌توانند استفاده‌ بهینه از جهت کاهش مصرف انرژی داشته باشند و همچنین مدارسی که در آینده می‌سازیم با چه طرح و معماری ساخته شود که شاخص‌های آن پیاده شود.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی مدارس سبز در دست تهیه است، افزود: تلاش می‌کنیم تا در تابستان این آیین‌نامه تهیه شود و به عبارت دیگر تا آخر تیر ماه امسال بتوانیم آن را به تصویب برسانیم.

فارس

۷۰۵

کد خبر: 950145

وب گردی

وب گردی