224 هزارنفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری  استفاده می کنند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:هزینه های آموزش های فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری تامین و پرداخت می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی کریم یاوری، افزود : تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل اراده از کار بیکار می شوند بیمه بیکاری پرداخت می کند.
وی افزود :این بیمه شدگان که به دلیل بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش‌سوزی و ... بیکار می شوند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.
وی با بیان اینکه پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی مسئولان ذیربط است تصریح کرد: در سال 96 حدود 16 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کردند.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وظایف سازمان فنی و حرفه ای در خصوص مقرری بگیران بیمه بیکاری گفت: این سازمان مکلف است زمینه های آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و نیز باز آموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و یا مراکز آموزشی کنار کارخانجات فراهم کند.
یاوری افزود: هزینه های آموزش های فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری تامین و پرداخت می شود.
یاوری خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود سی هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و باز آموزی و تجدید مهارت معرفی شده اند و هم اکنون نیز 224 هزارنفر در سطح کشور از مقرری بیمه بیکاری بهره مند هستند.
وی یادآور شد: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل شش ماه و کارگران متاهل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.
یاوری خاطر نشان کرد: مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و کارگران مکلفند ظرف سی روز از تاریخ بیکاری مراتب بیکاری خود را به واحد های تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و محل برای اشتغال به کار تخصصی یا مشابه آن اعلام کنند.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحد های تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی باید نسبت به بیمه کردن کارگران اقدامات لازم را انجام دهند.

۷۰۵

کد خبر: 950154

وب گردی

وب گردی