۲۵ درصد مشترکان کشور نگران خاموشی نباشند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: با اقداماتی که برای جلوگیری از خاموشی صورت گرفته می‌توان اعلام کرد که در حوزه تهران، قم و البرز که ۲۵ درصد کل مشترکان کشور نیز در این حوزه هستند نگرانی برای خاموشی وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامرضا خوش خلق، با بیان این‌که با همکاری توزیع برق تهران اقدامات متعددی برای مدیریت مصرف و دور زدن خاموشی صورت گرفته است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود مصرف برق در حوزه برق منطقه‌ای تهران به ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برسد که این عدد بیانگر رشد ۵.۵ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته است.

او ادامه داد: به منظور جلوگیری از خاموشی برنامه‌های متعددی تعریف شده که ۹۰ درصد آنها تاکنون اجرایی و ۱۰ درصد مابقی نیز تا زمان پیک عملیاتی خواهد شد، لذا پیش بینی می‌شود که مشکل خاصی در این حوزه به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به کمبود آب در کشور، اظهار کرد: این مساله موجب کاهش تولید برق در کشور خواهد شد، لذا ممکن است در ساعاتی در شبکه سراسری با خاموشی مواجه شویم که ممکن است این خاموشی گریبانگیر حوزه برق منطقه‌ای تهران شود.

به گفته خوش خلق به همین دلیل لازم است که مشترکان به مساله مدیریت مصرف توجه کنند و انتظار ما این است که در ساعت ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر از مصارف غیرضروری خود جلوگیری کنند و با انجام این اقدامات ما را در دور زدن خاموشی یاری دهند.

او با اشاره به قیمت تعرفه‌های برق، گفت: متاسفانه به دلیل این‌که قیمت‌ها بازدارنده نیست، مصرف کننده انگیزه‌ای برای مدیریت مصرف ندارد، اما تقاضای ما این است که مشترکان با در نظر گرفتن اقتصاد ملی به مدیریت مصرف بیش از گذشته توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 950168

وب گردی

وب گردی