سازمان تامین اجتماعی به اتباع خارجی هم خدمات می دهد

مهندس نظام مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی یکی از استان هایی است که بیشترین اتباع را دارد , می بایستی برنامه‌ریزی ها و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات و مدیریت حضور این افراد صورت پذیرد.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص پوشش بیمه ای اتباع خارجی با حضور مدیران کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی و استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

دکتر احمدرضا خزاعی، مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه با بیان الزامات قانونی بیمه اتباع گفت: ماده ۵ قانون تامین اجتماعی تصریح کرده که اتباع خارجی با مجوز کار باید تحت پوشش قرار گیرند که این یک قانون مترقی است و همان پوششی که برای ایرانیان دارد برای اتباع خارجی نیز دارد . نگاه مدیران سازمان تأمین اجتماعی به این مقوله بسیار جدی است.

وی افزود: اداره اتباع دو وظیفه اصلی به عهده دارد که همان تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی داخل ایران بصورت اجباری و اختیاری و تحت پوشش قرار دادن ایرانیان و هموطنانی که در خارج از ایران حضور دارند.

مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد : خراسان رضوی بواسطه مرزی بودن آن تعداد زیادی از اتباع را در خود جای داده است. مخاطبین سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه افراد دارای تبعه و اقامت قانونی هستند. در حال حاضر ۲۴۱ هزار نفر از اتباع خارجی مجوز کار دارند و مشمول بیمه اجباری تأمین اجتماعی هستند. درخواست ما این است که با هماهنگی و مشارکت سازمان تأمین اجتماعی و استانداریها و مراجع ذی مدخل پوشش بیمه ای را در کلیه مبادی حضور اتباع خارجی به این قشر معرفی و تبیین کنیم .

مهندس نظام مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به سطح پوشش تأمین اجتماعی در کشور اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین متولی پوشش بیمه ای در کشور با تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی مقیم ایران کلیه خدمات بیمه ای را که به هموطنان ارائه می کند به این افراد هم ارائه می کند.

مدیر کل اتباع استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تبعه خارجی در کل کشور وجود دارد، گفت : استان خراسان رضوی یکی از استانهایی است که بیشترین اتباع را دارد. می بایستی برنامه‌ریزی ها و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات و مدیریت حضور این افراد صورت پذیرد.

عجمی افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که افرادی که دارای پروانه کار هستند، از مسیر تأمین اجتماعی نیز عبور کنند و تحت پوشش قرار گیرند.

وی اظهار داشت: بسیاری از تولیدی ها در مشهد توسط اتباع خارجی اداره می شوند و پوشش بیمه ای خاصی هم ندارند و با هماهنگی وزارتخانه های مرتبط و استانداریها و سازمان تأمین اجتماعی می توان برای این افراد سازماندهی صورت داد و نسبت به بیمه آنان اقدام کرد. در زمینه اطلاع رسانی نیز باید اقدام جدی صورت گیرد . این اداره کل آمادگی دارد هر گونه همکاری که توافقات و مصوبات آن در سطح کشور و در مرکز انجام بگیرد، با یکدیگر انجام دهیم و از ظرفیتهای مختلف استفاده کنیم.

مهر

۷۰۵

کد خبر: 950178

وب گردی

وب گردی