عده ای به دنبال ضربه زدن به ارکان نظام هستند

امام جمعه مشهد گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام عده ای به دنبال ضربه زدن به ارکان نظام هستند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار داشت: این روزها مردم فلسطین به تصرف خانه خود اعتراض دارند و یک ناپاک جانی از آن سوی دنیا سفارت خود را به بیت المقدس منتقل می کند تا بگوید آنجا متعلق به اسرائیل است.

وی افزود: در این شرایط چند صد نفر کشته و زخمی می شوند و کودک شیرخوار در آغوش مادر خود جان می دهد و کسی در دنیا صدایش در نمی آید.سازمان ملل و شورای حقوق بشر هم که از ابتدا نمایشی بوده هیچ واکنشی نشان نمی دهد و همه این ها نشان از جاهلیت مدرن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در موضوع برجام نیز وزیر خارجه ما به دیگر طرف های قرار داد می گوید در صورت تامین منافع ایران می توانیم برجام را ادامه دهیم و کشورهای اروپایی می گویند ایران راست می گوید و ما سعی می کنیم منافع شما را تامین کنیم.

علم الهدی گفت: در بیانیه سه کشور اروپایی بر موضوع روابط بانکی، فروش نفت و سرمایه گذاری در ایران تاکید شده اما با گردن کلفتی می گویند ما هیچ تضمینی به ایران نخواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این اقدامات نشان دهنده از بین رفتن روابط انسانی و جاهلیت مدرن است که در برخی عناصر سیاسی کشور ما نیز نفوذ کرده است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: از روز اول که دولت خواست معاهده هسته ای را امضاء کند رهبر معظم انقلاب گفتند ما به طرف های مذاکره خوش بین نیستیم و ایشان بارها اعلام کردند که این قرار داد در صورتی موفق خواهد بود که رئیس جمهور آمریکا آن را امضاء کند.در آن دوران مجلس اعلام کرد این قرار داد به نفع کشور نیست اما جریان هایی ایجاد شد که این قرار داد به تصویب رسید و حالا بعد از این همه خسارت شکست خورده ایم.

علم الهدی اظهار کرد: بعد از این اتفاقات و خروج آمریکا از برجام عده ای به دنبال ضربه زدن به ارکان نظام هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دقیقا این موضوع تکرار داستان خوارج نهروان است و انگار جاهلیت قدیم دوباره به دنیا بازگشته و دامن گیر برخی سیاست مداران ما نیز شده است.

وی تاکید کرد: در این شرایط متدینان کشور باید با بصیرت پای دین و ولایت بایستند تا بتوانند ولایت اهل بیت (ع) را حفظ کرده و از چنگ نابکاری ها نجات دهند.

901

کد خبر: 950196

وب گردی

وب گردی