ظرفیت تولید 1700 واحد صنعتی امسال کامل می شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ظرفیت تولید 1700 واحد صنعتی که در گذشته با کمترین توان فعالیت می کردند، امسال تکمیل می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صادق نجفی، با تشریح برنامه های این سازمان برای توسعه صنعتی در سال 97 اظهار داشت: رساندن 15 رسته صنعتی به تولید حداکثری و صادرات محور شدن 10 درصد تولیدات صنایع کوچک از اولویت های سازمان صنایع کوچک در سال جاری به شمار می رود.
او با اشاره به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای برداشت 1.5 میلیارد دلاری از منابع صندوق ذخیره ارزی با رویکرد توسعه اشتغال بویژه در روستایی و عشایری گفت: صنایع کوچک مستقر در مناطق محروم و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت می توانند از این منابع استفاده کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت که بخشی از اعتبار 1300 میلیارد تومانی توسعه صادرات غیرنفتی، امسال به صنایع کوچک اختصاص خواهد یافت.
نجفی از دیگر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 97 را بازاریابی، آموزش، ارتقای مراکز مبادله با کشورهای مختلف و اعزام هیات های کارشناسی دانست.
او گفت: این وزارتخانه برای مقابله با تحریم های کالایی، مالی و فناوری برنامه ریزی کرده است و برای ادامه کار با شرکت های اروپایی نیز در صورت ارایه تضمین های لازم از سوی اروپایی ها به ایران، برنامه های تدوین شده عملیاتی خواهد شد.
نجفی به افزایش توان داخلی و ارائه راهکارهای مناسب در قالب برنامه های کوتاه مدت و میان مدت در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه برنامه های خوبی برای مقابله با تحریم های آمریکا دارد که باید منتظر اجرایی شدن آنها ماند.
«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه اعلام کرد که از برجام خارج می شود؛ اتحادیه اروپا، چین و روسیه اعلام کرده اند که به تعهدات خود پابرجا می مانند.
کمیسیون اروپا امروز (جمعه) در بیانیه ای از آغاز روند رسمی اعمال قانون انسداد خبر داد تا شرکت های اروپایی فعال در ایران را از تحریم های آمریکا محافظت کند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 950215

وب گردی

وب گردی