تکذیب خرید و فروش چادرهای هلال‌احمر در استان  کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد فروش چادر هلال احمر در استان را رد کرد و گفت: این چادرها توسط صنایع نساجی هلال ایران در شیراز با آرم هلال احمر به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، امان الله جهانبین اظهار داشت: شایعه مبنی بر خرید و فروش چادرهای هلال احمر مربوط به استان نبوده بلکه صنایع نساجی هلال ایران وابسته به جمعیت هلال‌احمر با داشتن نمایندگی‌هایی در شیراز، اهواز، بوشهر و ... چادرهایی را با آرم هلال احمر به فروش می‌رساند و به احتمال زیاد چادرهای توزیع شده در یاسوج یا مربوط به نساجی هلال بوده و یا در زلزله گذشته نورآباد فارس توزیع شده و هم اکنون برخی انان را می‌فروشند.

وی عنوان کرد: به محض وقوع زلزله 5.3 ریشتری یاسوج و سی سخت در روز 12 اردیبهشت ماه تمامی امدادگران هلال احمر به حال اماده باش درامده و تیم‌های مختلف را در کمترین زمان ممکن شامل ارزیاب، جست‌و‌جو، اسکان و اوار تشکیل دادیم.

جهانبین از برپایی 3 کمپ اسکان اضطراری با 600 چادر در یاسوج و یک مورد در سی سخت با 90 چادر خبر داد و افزود: طبق تصمیم ستاد شورای بحران چادرهایی را در اختیار افرادی که خانه آنان قابل سکونت نبوده، جانبازان بالای 70 درصد، بیماران و معلولان قرار دادیم.

وی وارد شدن 20 هزار کفن توسط هلال احمر را شایعه دانست و عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر طبق بازرسی‌های انجام شده از روستای دلی اولاد علی مومن بویراحمد به عنوان کانون زلزله 4.8 ریشتری روز 17 اردیبهشت ماه به این نتیجه رسیدند که تنها 6 منزل مسکونی تخریبی و قابل سکونت نیست.

جهانبین از تشکیل 14 تیم ارزیابی به صورت منطقه‌ای با هدف پاسخگویی سریع و منطقی به مردم خبر داد و گفت: در اردوگاه‌های اسکان اضطراری ضمن اسکان افراد آسیب دیده کلاس‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه برگزار شده و مربیان در اردوگاه در حال ارائه آموزش در زمینه آشنایی اقدامات قبل، حین و بعد از زلزله هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توزیع 7 هزار برشور آموزشی در زمینه زلزله در بین مردم، ادامه داد: روز اول زلزله با هلال احمر استان‌های همجوار برای شارژ انبارها و در صورت نیاز استفاده از توان امدادگران هماهنگی لازم صورت گرفت ولی به دلیل عدم نیاز به آوربرداری تمامی خدمات لازم توسط امدادگران استانی انجام شد.

جهانبین با تاکید بر اینکه در زمینه تجهیزات و شارژ انبارها مشکلی نداریم، تصریح کرد: از ظرفیت امدادگران، داوطلبان، و کارکنان هلال احمر استان در زمینه ارزیابی و ارائه خدمات صورت گرفته و برخی پرسنل و امدادگران به عنوان کارشناس پاسخگویی و ارزیابی از منازل آسیب دیده رتبه بندی شدند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت بالگرد مستقر در فرودگاه یاسوج برای اعزام تیم‌های ارزیاب به برخی مناطق استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: وظیفه هلال احمر رهاسازی و امدادرسانی بوده و در صورت نیاز در هنگام اضطرار از تیم‌های بهداشت و درمان نیز استفاده می‌کند.

منبع: تسنیم

901

کد خبر: 950236

وب گردی

وب گردی