شهرک انرژی بندر ماهشهر ۱۵ هزار شغل ایجاد می‌کند

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس گفت: شهرک انرژی بندر ماهشهر در حال ورود به فاز اجرایی بوده و با ایجاد این شهرک در شش سال ۱۵ هزار شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی گلمرادی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: نماینده دو وظیفه دارد وظیفه اول نماینده قانون گذاری بوده و وظیفه دوم آن نظارت بر حسن اجرای قانون است.

وی با اشاره به شعارهای خود در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به عنوان نماینده قدرت اجرایی ندارم و باید به عنوان نماینده ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه را شناخته و لایحه و ماده‌هایی برای برطرف کردن این دغدغه‌ها و مشکلات تصویب کنیم.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 47 برنامه ششم توسعه بیان کرد: امیدوارم در سال 97 هیچ تخلفی از سوی صنایع حاضر در منطقه در موضوع استخدام افراد غیربومی صورت نگیرد و همه استخدام‌های منطقه طبق قانون و با آزمون صورت گیرد.

وی گفت: متاسفانه مردم در حال حاضر همه مشکلات را از نمایندگان می‌بینند البته مردم باید بفهمند که فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت و رئیس‌جمهور بوده که به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود.

گلمرادی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افکار عمومی عنوان کرد: نمایندگان باید با مردم و رسانه‌ها در یک سو بوده و در سوی دیگر دولت و اجرکنندگان قانون باشند.

وی با اشاره به حریم و محدوده بندرامام و بندرماهشهر ادامه داد: حریم و محدوده بندرامام و بندرماهشهر دغدغه همه مردم منطقه بوده است، همه مسئولان باید تلاش کنند تا پرونده حریم و محدوده و شهرستان شدن بندر امام مختومه شود و به وظایف خود به عنوان مسئول رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بنده با توجه به وظایف قانونی خود در راستای تامین منافع ملی پیگیر ارتقای بخش بندر امام به شهرستان بوده البته باید حق و حقوق همه مناطق مجاور رعایت شود ناگفته نمایند حریم و محدوده مرتبط به شورا و شهرداری بوده و به نماینده ربطی ندارد و وزارت کشور متولی این امر است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان باید به توجه به شرایط و ظرفیت‌ها زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و اگر مشکلی در ایجاد زیرساخت‌ها باشد نماینده می‌تواند در برطرف کردن مشکل همکاری کند.

گلمرادی با اشاره به معضل اشتغال‌ در کشور توضیح داد: معضل اشتغال به علت بی‌برنامگی و بی‌توجهی در سال‌های گذشته رخ داده است ما برای جوانان بیکار امروز 20 سال گذشته باید تلاش می‌کردیم که متاسفانه در این 20 سال هیچ تلاش بلند مدتی برای برطرف کردن بیکاری و ایجاد اشتغال صورت نگرفته است و جامعه آماری نشان داده که بیکاری در جامعه ما رو به رشد بوده است.

وی با اشاره به شهرک انرژی خاطرنشان کرد: شهرک انرژی بندر ماهشهر در حال ورود به فاز اجرایی بوده و با ایجاد این شهرک در شش سال 15 هزار شغل ایجاد می‌کند طرح‌های خوبی در زمینه توسعه صنایع بالا دستی و پایین دستی و همچنین توسعه اشغال‌های کوچک صورت گرفته است.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: طبق اخطارهای اخیر بنده به وزارت نفت بیان شد در صورتی که هر گونه سهل‌انگاری و اجحافی در حق مردم بندرماهشهر صورت گیرد به نشانه اعتراض فرودگاه بندرماهشهر به روی مسئولان صنایع پتروشیمی بسته می‌شود، طبق برنامه ششم توسعه ارزش افزوده براساس سرانه جمیعت تقسیم شده و در سطح استان توزیع می‌شود، با تحقق این موضوع ارزش افزوده به یک اندازه به بندر ماهشهر و شهرستانی مانند دزفول اعطا می شود در صورتی که مردم بندر ماهشهر در معرض آلودگی زیست محیطی هستند و عادلانه نیست همانند سایر شهرستان‌های استان ارزش افزوده دریافت کنند.

901

کد خبر: 950248

وب گردی

وب گردی