بقای مسولیتِ مدیران به پایش و ارزشیابی دوره ای عملکرد آنان بستگی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در کارگاه برنامه ریزی راهبردی ضمن تاکید بر تداوم پایش نظام ارزشیابی، بر ماندگاری مسولینی تاکید کرد که در این طرح توفیق رشد داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز؛ از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، با حضور دکتر سید علی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، کارگاه آموزشی برنامه ریزی راهبردی برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ویژه اعضای هیات رئیسه و شورای برنامه ریزی راهبردی دانشکده ها و بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سالن همایش شهید احمدرضا احدی واقع در ساختمان زرگنده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر ابطحی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در اهمیت برنامه ریزی با ذکر آیاتی از قرآن گفت: « الَّذِی خَلَقَنِی فَهُوَ یَهْدِینِ وَ الَّذِی هُوَ یُطْعِمُنِی وَ یَسْقِینِ وَ إِذا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ وَ الَّذِی یُمِیتُنِی ثُمَّ یُحْیِینِ یعنی همان پروردگارى که مرا آفرید و همو راهنماییم مى‌کند. او که مرا (هنگام گرسنگى) طعام مى‌دهد و (هنگام تشنگى) سیرابم مى‌نماید. و هر گاه بیمار شوم، همو مرا شفا مى‌بخشد. او کسى است که مرا مى‌میراند، سپس زنده‌ام مى‌کند. این آیات نشان دهنده راهبردی بودن قرآن حکیم در هدایت انسانهاست. ما نیز باید با الهام از آیات الهی در مسیر پیش روی خود برنامه ریزی دقیق و مدونی داشته باشیم.»

وی در ادامه افزود: « بسیاری از کشورهایی که در جنگ جهانی دوم آسیب دیده بودند با برنامه ریزی و تشکیل برنامه استراتژیک توانستند نه تنها بر مشکلات بوجود آمده غلبه کنند بلکه با رشد چشمگیری به حرکت خود ادامه دهند. ما نیز برای پیشرفت در اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می بایست با برنامه مدون و تفکر استراتژیک پیش رویم تا به اهداف غایی خود برسیم.»

ابطحی تصریح کرد: « در برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران سعی داریم تا با پایش و نظارت بر تداوم اجرای این برنامه به سمت اعتلای سطح آموزشی، پژوهشی و فرهنگی گامهای موثری برداریم. یکی از مشکلات عمده ما در اجرای برنامه استراتژیک عدم پایش و نظارت آن می باشد و به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع نتیجه مطلوب حاصل نمی گردد.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بخشی از سخنان خود با تاکید بر تکریم دانشجویان گفت: « دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با 27000 دانشجو قدرت تفکر بزرگی در اختیار دارد. تک تک مسولین موظف هستند تا با ایجاد رابطه مناسب از این نیروهای متفکر و خلاق استفاده کنند و شرایط تعالی سازمان را بوجود آورند.»

وی در ادامه اظهار داشت: « با علاقه و عشق سازمانی، همفکری، همدلی می توان باعث پیشرفت سازمان شد. ایستایی در شان ما نیست و باید با این تفکر به دانشگاه نسل سوم و چهارم گام برداریم. اتاق و تشکیلات بزرگ باعث پیشرفت نیست. تفکر از کوچکترین واحد سازمانی بیرون می آید و این برنامه قطعا باعث خواهد شد که افراد شایسته شناسایی شده و شرایط پیشرفتشان فراهم شود. یکی از وظایف ما تربیت مدیران جوان است.»

ابطحی با تاکید بر پایش عملکرد مدیران گفت: « بقای مسولیت تک تک مسولین اعم از کارشناسان، مسولان و مدیران به پایش و ارزشیابی دوره ای عملکرد آنان بستگی دارد و با تمام قدرت این پایش در تمام سطوح اجرا خواهد شد و مدیرانی ماندگار هستند که توفیقات رشد را داشته باشند.»

در این جلسه، دکتر امین قاسم بگلو، مدیر کل توسعه آموزش معاونت علوم پزشکی، دکتر هنگامه بختیار، مدیر کل پژوهش و فناوری معاونت علوم پزشکی، دکتر فرهاد ادهمی مقدم، مدیر کل توسعه آموزش معاونت علوم پزشکی، دکتر حمیدرضا آراسته، عضو هیات موسس انجمن آموزش عالی ایران و رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، معاونان، روسای دانشکده ها و بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران حضور داشتند.


202

کد خبر: 950274

وب گردی

وب گردی