وسوسه ای به اندازه بودجه استقلال/ ترکمانچای های بی پایان در فوتبال ایران!

فوتبال ایران برای بالا رفتن سطح فنی به بازیکنان حرفه ای و تاثیرگذار احتیاج مبرم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد با درخشش مامه بابا تیام برابر ذوب آهن، دیگر نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. تیام که این روزها ستاره آبی های پایتخت است قراردادش با این تیم به اتمام رسیده و مسوولان باشگاه استقلال به دنبال حفظ او در تیم هستند.

قرارداد تیام ماشین گلزنی این روزهای آبى پوشان با استقلال تا انتهای فصل(96_97) 350 هزار دلار است که او مطالبات خود را در همان ابتداى ورود به این تیم دریافت کرد. همچنین در صورتی که او بخواهد فصل آینده هم در استقلال بماند، 750 هزار دلار از این باشگاه خواهد گرفت؛ که این مبلغ قبل از پیشنهادات نجومی تیم های متمول حوزه خلیج فارس بود!

خبر ایسکانیوز تایید شد؛ چندروز گذشته اخباری مبنی بر پیشنهادات اروپایی و حتی تیم های حوزه خلیج فارس به تیام به گوش رسید. حالا شنیده می شود اولین باشگاهی که دست روی تیام گذاشته الهلال عربستان است؛ او با پیشنهاد چند میلیون دلاری که حدود 30 میلیارد ناقابل می شود قصد دارد تیام را از چنگ استقلال و افتخاری دربیاورد! مبلغی که به اندازه کل بودجه استقلال است؛ همچنین وجود بندی در قرارداد این بازیکن با استقلال، آبی ها را مجاب مى کند تا تیام در صورت داشتن پیشنهاد بهتر قراردادش را با آبی‌ها فسخ کند.

با جدایی تیام از جمع آبی ها تفکرات و برنامه های شفر برای فصل جدید و ادامه راه در لیگ قهرمانان آسیا حسابی برهم خواهد خورد؛ رفتن ماشین گلزنی استقلال از این تیم بدترین اتفاق ممکن برای سرمربی آلمانی آبی پوشان و هواداران خواهد بود. شاید در این مواقع باشد که می تواند به صراحت فرق حرفه ای بودن مدیرعاملان و تاثیر مثبت آن ها در موفقیت تیم شان را فهمید!

مامه بابا تیام، مهاجم 25 ساله سنگالی استقلال یکی از بهترین خریدهای خارجی لیگ محسوب می شود. بازیکنی که سابقه حضور در تیم های یوونتوس و اینترمیلان را دارد می تواند سطح بالاتری نسبت به برخی بازیکنان داخلی داشته باشد. اما افسوس مدیران حاضر در فوتبال ایران خیلی سررشته ای از این مسائل ندارند و همین می شود که با بازیکنان درجه یک شش ماهه و با بازیکنان از کار افتاده 2-3ساله قرارداد می بندند!

فوتبال ایران برای بالا رفتن سطح فنی به بازیکنان حرفه ای و تاثیرگذاری امثال تیام، نیلسون، جپاروف، ساموئل، جانواریو، الونگ الونگ و... احتیاج دارد به شرط آنکه کمی وقت بیشتری را در این لیگ حضور داشته باشند.

601

کد خبر: 950291

وب گردی

وب گردی