پایان نشست فوق‌العاده سران کشورهای همکاری اسلامی

نشست سران کشورهای سازمان همکاری اسلامی در استانبول ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مورد فلسطینیان، با انتشار بیانیه‌۳۰ ماده‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی با بیانیه پایانی و حمایت از حقوق مردم فلسطین در مقابل رژیم غاصب اسرائیل پایان یافت.

این نشست با هدف بررسی تحولات اخیر در فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در استانبول برگزار شد.

کشورهای شرکت کننده در این نشست، اسرائیل را به دلیل ارتکاب به جرایم «غیرانسانی»، «وحشیانه» و «غیرقانونی» در قبال مردم فلسطین که به اشغال غیرمشروع سرزمین فلسطین و به ویژه نوار غزه دست به اعتراض مسالمت آمیز زده بودند، را محکوم کردند.

این نشست با سخنرانی مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و به دنبال آن با سخنرانی یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی افتتاح شد.

نشست امروز سازمان همکاری اسلامی به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و رئیس دوره‌ای سازمان در واکنش به شهادت ده‌ها فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار می‌شود.

هدف از این نشست یکسان‌سازی مواضع در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس و توافق بر سر انجام اقدام واحد علیه اسرائیل به دنبال جنایت‌های اخیر این رژیم علیه فلسطینیان است.

در این نشست رهبران و روسای 13 کشور، معاونان رؤسا و نخست‌وزیران، وزیران خارجه، مقامات دیپلماتیک و نمایندگان بلندمرتبه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مشارکت دارند.

از جمله شرکت‌کنندگان برجسته در نشست امروز روسای جمهور ایران، افغانستان و سودان، امیران قطر و کویت، پادشاه اردن، و نخست‌وزیر فلسطین هستند.

حسن روحانی، نیز در این نشست گفت: «خروج یک جانبه آمریکا از برخی از توافق‌های مهم بین‌المللی از جمله توافق هسته‌ای با ایران نشان داد که دولت جدید آمریکا چه تهدید خطرناکی برای نظام حقوقی، صلح و امنیت جهانی به شمار می‌رود. روحانی بامداد شنبه به تهران بازگشت.

کد خبر: 950296

وب گردی

وب گردی