تشکیل کمیته‌های ده‌گانه ستاد اربعین ایلام

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: کمیته‌های ده‌گانه ستاد اربعین ایلام شکل گرفته‌ است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نوذری صبح امروز در رابطه با برگزاری مراسم اربعین امسال به میزبانی استان ایلام اظهار داشت: کمیته‌های ده‌گانه ستاد اربعین ایلام شکل گرفته‌اند.

وی شکل‌گیری کمیته‌های ده‌گانه را با هدف برنامه‌ریزی برای برگزاری ایمن، تردد روان و مهیا کردن اقدامات پیش‌بینی شده اجرای اربعین امسال دانست و گفت: برگزاری مرتب جلسات ستاد اربعین استانی، تنظیم و تدوین سند جامع اربعین استان ایلام که می‌تواند پنجره واحد در تمام زمینه‌ها و ارائه خدمات به زائران باشد انجام شده است.

نوذری تامین زیرساخت‌های اربعین را در استان و روند رشد آن‌ها را مطلوب ارزیابی و گفت: جاده ایلام، مهران و بلعکس با پیشرفت فیزیکی 90 در صد در حال اتمام است و مرز چیلات را هم به عنوان نقطعه اضطرار در صورت افزایش و تورم حضور زائران در امسال پیش‌بینی شده است.

نوذری اقدام به مردمی کردن مراسم اربعین امسال در ابعاد خدماتی به زائران را یادآور شد و گفت: در اربعین امسال در صدد هستیم برنامه‌ها و اقدامات خدماتی را به مردم واگذار و نقش ادارات در این مراسم کم رنگتر کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در عین حال یادآور شد: بهسازی و ساخت کمربندی شهر مهران با هدف کاهش بار ترافیکی در زمان‌های برگزاری مراسم اربعین در حال پیگیری است. مکان‌یابی و ساخت پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، محل استقرار موکب‌ها، نصب تابلو‌ها و روشنایی‌ها در حال انجام است . تلاش می‌کنیم نسبت به سال‌های قبل تدبیر بیشتری شود و مسافران با امنیت بیشتری سفر کنند.

وی گفت: با مقام‌های عراق در پایانه مرزی برای برگزاری مراسم اربعین 97 دیدار داشتیم و آنها قول داده‌اند تا ظرفیت‌های رفاهی را در آن سوی مرز برای زائران ایجاد کنند.

901

کد خبر: 950310

وب گردی

وب گردی