راه‎اندازی دو کلینیک دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مساله‌محور است و به دنبال این است که بخشی از مشکلات جامعه را حل کند و با وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های متعدد و استادان توانمند این آمادگی را به برکت نظام جمهوری اسلامی دارد که بتواند در حوزه‌های مختلف بویژه کارآفرینی ایفای نقش کند.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این مطلب در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر تبریز به مناسبت 31 اردیبهشت مصادف با سی و ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی و برگرفته از انقلاب اسلامی است اظهار کرد: تعدادی بر این باور بودند که انقلاب اسلامی، انقلابی دینی است و توجهی به بحث علم ندارد در حالی که نخستین دانشگاه مردمی را همزمان با جنگ تحمیلی در سال 1361 تاسیس کرد.

عزیز جوانپور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا با سرمایه اولیه یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) شکل گرفت و امروزه بعد از 36 سال خدمات زیادی را انجام داده که از افتخارات جمهوری اسلامی است.

جوانپور با اشاره به افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و در کشور نخستین دانشگاه در تولید علم و رتبه آن در دنیا 111 بوده که توانسته است خدمات زیادی ارائه دهد این دانشگاه تاکنون 5 میلیون فارغ التحصیل در مقاطع مختلف داشته و اکنون یک میلیون و هشتصد هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که در راستای یکی از ثمرات انقلاب اسلامی گسترش آموزش عالی در کشور است.

وی با بیان اینکه نخستین آزمون دانشگاه آزاد در مکان سابق همین مصلی برگزار شد گفت: برای نخستین بار 150 نفر در آزمون دانشگاه آزاد واحد تبریز شرکت کردند و اکنون بیش از 40 واحد آموزش عالی و مرکز فنی دارد که در حقیقت در استان بیش از 65 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و 300 هزار نفر تا به حال از دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارغ التحصیل شده اند و واحد تبریز جزء واحدهای بسیار موفق است که جز 4 واحد برتر کشور محسوب می شود و بین 400 واحد دانشگاه همیشه مقام های اول و دوم و سوم را در عرصه های مختلف به خود اختصاص می دهد که ثمره تلاش دانشجویان، اساتید و کارکنان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از فعالیت دانشگاه آزاد در حوزه مدارس خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد حدود 1000 مدرسه در سطح کشور دارد و در واحد تبریز الان بیش از 2500 دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند افزود: 50 درصد از دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در سطح کشور در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند که جا دارد قدر دانی کنیم از این فرصتی که نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از خروج ارز از کشور انجام داده است.

جوانپور با بیان این که دانشگاه آزاد در حوزه های مختلف تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: رشته های پزشکی، دندان پزشکی و دامپزشکی در استان ما بسیار پیشرو هستند و اکنون بیمارستان زکریا در حال باسازی و بیمارستان امام سجاد در حال راه اندازی است که خوشبختانه امسال می توانیم آن را افتتاح کنیم و با بهره برداری و راه اندازی بیمارستان امام سجاد 124 تخت به جمع تخت های بیمارستان های شهر اضافه می شود.

وی از راه‌اندازی دو کلینیک دندان‌پزشکی نیز خبر داد و اظهار کرد: کلینیک ولی عصر و کلینیک دانشکده دندان پزشکی که در سه راهه اهر واقع است بزودی راه اندازی می شود و با راه اندازی این کلینیک مشکلات حوزه دندان پزشکی و هم تربیت نیروی انسانی و ارایه خدمات به قشر محروم جامعه انجام می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تصریح کرد: اگر امروز استان ما قطب دامی کشور محسوب می شود مدیون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشگاه آزاد در مقابل شهریه های ماخوذه منشأ خدمات برای آحاد مردم می شود و مفتخریم در کنار بحث های آموزشی خدماتی در حوزه های دامپزشکی و کشاورزی ارایه خدمت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد بعد از 36 سال می تواند در بحث فناوری تاثیرگذار باشد تصریح کرد: استادان دانشگاه آزاد در حیطه های مختلف نظیر: مجلات علمی و پژوهشی و در حوزه صنعت و فناوری اثرگذاری خود را نشان می دهند و دانشگاه آزاد الان در بحث مراکز رشد و واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان به صورت جدی فعالیت خود را شروع کرده است و به دنبال این است که مشکلات حوزه صنعت استان را حل کند.

جوانپور با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی آموزش محور و یا پژوهش محور نیست گفت: دانشگاه آزاد دانشگاهی مساله محور است و به دنبال این است که بخشی از مشکلات جامعه را حل کند و با وجود آزمایشگاه ها و کارگاه های متعدد و با وجود استادان توانمند این آمادگی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است که بتواند در حوزه های مختلف مخصوصا بحث کارآفرینی ایفای نقش کند.

وی با بیان این که دانشجویی که از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل می شود باید بتواند در عرصه کار آفرینی و اشتغال ورود پیدا کند و این توانمندی را در خود احساس کند که بعد از فراغت از تحصیل برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کند ادامه داد: ما در برنامه های خود به عنوان دانشگاه کار آفرین با تشکیل جلسات متعدد با اصحاب صنعت، بحث ارتباط با صنعت را به صورت جدی به پیش ببریم.

جوانپور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که دشمنان به دنبال این هستند که ما را از لحاظ علمی و تکنولوژی و فناوری وابسته سازند و ما را زمین گیر کنند افزود: با توانمدی های دانشگاه ها، دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید و اگر امروز دشمن در صدور فناوری ما را تحریم می کند جوانان با نقش آفرینی خود می توانند این تحریم ها را با تولیدات فناورانه بی اثر سازند چنان که در زمان جنگ هم چنین شد و باید این باور در مسئولان ایجاد شود.

وی با انتقاد از سخن برخی از افراد مبنی بر این که اگر تحریم باشیم کشور زمین گیر می شود خاطرنشان کرد: با نیروی انسانی و توانمندی که جمهوری اسلامی دارد، می تواند در برخی حوزه ها توانمندی خود را اثبات کند، چنان که در انرژی هسته ای جزء 11 کشور جهان و در سلول های بنیادی جز 3 کشور برتر جهان هستیم و می توانیم در بحث های صنعت و فناوری پیشرو باشیم و فناوری را صادر کنیم.

جوانپور با بیان اینکه 4 نفر از شهدای مدافع حرم دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بوده و تربیت یافتگان جامعه اسلامی بوده اند که در عرصه جهاد و امنیت تلاش کرده اند تصریح کرد: چنین جوانانی می توانند در عرصه های علم و فناوری نیز موثر باشند.

وی با اشاره به تلاش های دانشگاه آزاد در حوزه دریاچه ارومیه ابراز کرد: دانشگاه آزاد با همکاری محیط زیست و استانداری آذربایجان شرقی تمام توان خود را به کار گرفته است تا مشکلات زیست محیطی استان و مخصوصا مشکلات دریاچه ارومیه را حل کند.

203

کد خبر: 950313

وب گردی

وب گردی