انتقاد استاندار مازندران از جذب غیرقانونی منابع انسانی

استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : دستگاههای اجرایی استان حق جذب غیر قانونی منابع انسانی را ندارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ استاندار مازندران با انتقاد از جذب غیرقانونی منابع انسانی در برخی از دستگاههای اجرایی استان با بهره گیری از روابط خانوادگی و خویشاوندی گفت :جذب منابع انسانی فقط با آزمونهای استخدامی امکان پذیر است و استانداری با تشکیل کمیته ای سه نفره متشکل از رییس سازمان برنامه و بودجه ، اقتصاد و دارایی و معاون عمرانی این مورد را به جد پیگیری و با عوامل آن برخورد میکند.

اسلامی با انتقاد از تعامل نداشتن برخی از دستگاههای استان برای بارگذاری اطلاعات خود در سامانه دیتا سنتر افزود :هدف از اجزای این سامانه کاهش روند بروکراسی اداری و سرعت بخشیدن به روند اعطای مجوزها و کاهش هزینه هاست , که برای اجرای آن حدود 400 میلیارد تومان برای آن هزینه شد.

وی ادامه داد , دستگاهها احرایی استان تا پایان بهار مکلف به بارگذاری اطلاعات خود در این سامانه هستند .

استاندار مازندران با تاکید بر تعیین تکلیف ساختمان ها و اراضی مازاد به ویژه در مناطق شهری و بافت های فرسوده استان گفت : با تعیین تکلیف این ساختمان ها و زمین ها اجرای طرح خانه اولی ها در این مناطق سرعت میگیرد.

استاندار مازندران در ادامه تاکید کرد : 50 طرح مهم نیمه تمام عمرانی استان امسال با مشارکت بخش خصوصی به اتمام میرسد.

تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد یک ماه دیکر

استاندار مازندران در ادامه گفت ؛ کمیته ای متشکل از مجمع نمایندگان استان و کارشناسانی مجرب و خبره تا پایان ماه رمضان برای تعیین تکلیف نهایی منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به عنوان منطقه آزاد تجاری تصمیم گیری می کنند.

اسلامی افزود : این تصمیم با هدف انجام اقدامی کارشناسانه به دور از هر گونه مطالبه گری اجتماعی که مانع توسعه مازندران شده است انجام میشود.

در ادامه این جلسه همچنین با 21 رای موافق و 3 رای مخالف اعضا , شهرستان فریدونکنار به عنوان منطقه تجاری و منطقه 400 هکتاری بهدشت نور به عنوان منطقه ویژه گردشگری استان معرفی شدند.این مصوبه برای تصویب نهایی باید به مجلس برود.

نخستین بار است که در کنار مناطق آزاد تجاری , انرژی و اقتصادی مناطقی به عنوان مناطق ویژه گردشگری در کشور مشخص و معرفی می شود.

900

کد خبر: 950368

وب گردی

وب گردی