نوش آبادی: ایران دلیلی بر ماندن در برجام نمی بیند

سفیر پیشین ایران در عمان گفت: در صورت عدم تحقق حقوق و منافع ناشی از توافق هسته ای، جمهوری اسلامی دلیلی بر ماندن در برجام نمی بیند.

حسین نوش آبادی، سیاستمدار و نماینده دوره های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات با اروپا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند در موضوع هسته ای و پایبندی طرف های توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، نه امریکا قابل اعتماد است نه اروپا؛ اما اگر با اروپا وارد گفتگو هایی بدون حضور امریکا باشیم باید تضمین های لازم را اخذ کنیم ضمن آنکه اروپا باید بر سر تعهدات خود در قبال برجام پایبندی خود را تنها با عمل حفظ کنند نه حرف.

وی اظهار داشت: همانطور که مسئولان ارشد نظام نیز اعلام کردهاند اگر در صورت اجرای تعهدات کامل طرف های اروپایی و جبران خروج غیرمتعهدانه و غیرقانونی امریکا که با هیچکدام از موازین حقوق بین الملل سازگار نیست، و در ادامه آن تضمین های لازم و کافی از سوی آنان در اجرای برجام و تامین منافع جمهوری اسلامی، اخذ شود آنگاه در این رابطه می توان بر ادامه و بقای برجام امیدوار بود.

سفیر پیشین ایران در عمان در ادامه افزود: در صورت عدم توجه، عدم تحقق حقوق و منافع ناشی از توافق هسته ای، جمهوری اسلامی دلیلی بر ماندن در برجام نمی بیند.

نوش آبادی در پایان خاطرنشان کرد: با خروج از برجام طبیعی است که بازگشت توان هسته ای ایران نسبت به قبل به مراتب بیش از امضای موافقت نامه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

304

کد خبر: 950424

وب گردی

وب گردی