توجه به معرفت‌افزایی و ارتقای شناخت معنوی نسل جوان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری طرح ولایت با حضور جمعی از منتخبان دانشجویی این دانشگاه در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش از ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری ارتقای اندیشه، معرفت و بنیه دینی، انقلابی ، فرهنگی و سیاسی را یکی از کارهای اساسی و بنیادی در فضای دانشگاهی عنوان کرد و اظهار داشت: معرفت‌افزایی از ماموریت‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی این دانشگاه به شمار می‌آید که به صورت همه جانبه مدنظر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: طی چند ماه اخیر، اردوهای معرفتی متعددی برای دانشجویان علاقه‌مند در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده و خوشبختانه رشد معنوی آنان را به همراه داشته است. در سال جاری هم یکی از برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزاری همین نوع برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: این نوع برنامه‌ها، به صورت متمرکز و کشوری در برخی واحدهای دانشگاهی که از امکانات لازم برخوردار هستند، برگزار می‌‌شود. علاوه بر این قرار است تابستان امسال در اردوهای معرفتی، برنامه‌های ویژه‌ای از جمله طرح ولایت با حضور جمعی از منتخبان دانشجویی برگزار شود.

کلانتری با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه، محل حضور جوانان و نخبگان علمی و فرهنگی کشور است، همه توقع دارند فضای فرهنگی آن، متناسب با نسل امروز باشد. این در حالی است که مساجد دانشگاه آزاد اسلامی در ماه مبارک رمضان، فعال هستند و ان‌شاءالله خانواده بزرگ دانشگاه، در شب‌های قدر به بهترین شکل ممکن از فضیلت‌های آن بهره‌مند خواهند شد.

توجه به معرفت‌افزایی و ارتقای شناخت معنوی نسل جوان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان، با رویکرد معرفت‌افزایی و ارتقای شناخت معنوی نسل جوان در حال برگزاری است، اظهار داشت: معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی مصمم هستند تا با توان مضاعف، برنامه‌ها را اجرا کنند.

به گفته دکتر کلانتری در ماه مهمانی خدا، مساجد، نمازخانه ها، فضاهای فرهنگی و عمومی دانشگاه باید مشوق معنویت و کار اندیشه‌ای باشد.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات بسیار خوبی برای دانشجویان است، خاطرنشان کرد: حوزه دینی و فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی و هنری و ادبی، عرصه بسیار وسیعی است که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند بر اساس سلایق و علاقه‌مندی خود، وارد شوند و از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید به نحوی عمل کنیم که حداکثر ظرفیت برای حضور دانشجو و استاد باز باشد و به حوزه‌ای که مخاطب خاصی دارد، محدود نباشیم.

201

کد خبر: 950516

وب گردی

وب گردی