ایمنی نیروهای پیمانکاری برق با تدوین نظام نامه HSE جدی‌تر دنبال می‌شود

نظام نامه بهداشت، ایمنی و محیط زیست ویژه پیمانکاران صنعت برق به منظور کنترل عملکرد و ارزیابی فعالیت ایمنی و بهداشت پیمانکاران در دستور کار توانیر قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کمیته تدوین نظامنامه بهداشت، ایمنی و محیط زیست پیمانکاران در دفتر HSE شرکت توانیر، با حضور کارشناسانی از شرکت های توانیر، برق منطقه ای و توزیع نیروی برق تشکیل جلسه داد.

در همین زمینه "سیداعتضاد مقیمی" مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت توانیر، گفت: تاکنون در سه نشست با حضور متخصصانی از شرکت توانیر و شرکت های برق منطقه ای و توزیع، به بحث و بررسی درخصوص موارد قابل درج در این نظامنامه پرداخته شده است.

مقیمی با اشاره به این که اکنون از بحث کلیات و مقدمات عبور کرده ایم، تصریح کرد: این کمیته در حال تدوین مفاد نظامنامه است.

مقیمی با تاکید براین که این نظام‌نامه، به منظور کنترل عملکرد و ارزیابی فعالیت ایمنی و بهداشت پیمانکاران و نیز ارائه آگاهی به آنان از نحوه و چگونگی اجرای مسائل HSE در فرآیندهای کاری، تدوین می شود، افزود: قرار است هرچه سریع تر نظامنامه مورداشاره، نهایی و ابلاغ و در اختیار مجریان و پیمانکاران قرار گیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت توانیر، خاطرنشان ساخت: این نظامنامه، مکمل دستورالعمل های ایمنی و حفاظت قانون کار خواهد بود.
مقیمی یادآور شد: صنعت برق یکی از زیر بنایی ترین صنایع و در واقع موتور محرک هرگونه توسعه اقتصادی و صنعتی است و شرکت توانیر بعنوان متولی این حوزه مهم و اساسی وظایف خطیری درامر توسعه و اجرای پروژه های عمرانی بعهده دارد.

او اضافه کرد: بالا رفتن انتظارات جامعه وهمچنین مسئولیت های اجتماعی سازمان‌ها سبب شده است که پرداختن به موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست به یکی از اولویت های کسب و کار در سازمان های امروزی و به ویژه صنعت برق باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت توانیر با بیان این که کار درمحیط های پیمانکاری، همواره به دلیل تنوع کار، حضور گروه های مختلف کاری و نیز آشنانبودن کامل با محیط و شرایط کار، با پتانسیل بالای وقوع حوادث ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی همراه است، یادآور شد: به همین دلیل، پرداختن به موضوعات HSE در عملیات پیمانکاری و همچنین انتخاب پیمانکاران واجد شرایط از لحاظ HSE اهمیت فراوانی دارد.

402

کد خبر: 950562

وب گردی

وب گردی