قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر نمونه‌ای از آثار حماسه استعمار ستیزی استان است

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر را نمونه‌ای از آثار حماسه استعمار ستیزی استان بوشهر دانست و گفت: باید در کنار سایر آثار توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

به گزارش ایسکانیوز، سردار علی رزمجو صبح امروز در آیین تجلیل از عوامل برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر به قدمت و اهمیت خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: خلیج فارس همواره در طول تاریخ جز لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران بوده است امروز یکی از مهم‌ترین مناطق دنیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های حماسی استان بوشهر در هیچ استانی وجود ندارد گفت: سابقه تاریخی مقاومت مردم بوشهر در برابر استعمار بر کسی پوشیده نیست علاوه بر این در دوران معاصر هم مردم بوشهر در برابر تجاوز استعمار ایستادگی کرده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به حماسه آفرینی مردم استان در برابر استعمار و استکبار پرداخت و تصریح کرد: سالهای متمادی است که در استان بوشهر و به ویژه در خلیج فارس در مبارزه با آمریکا و انگلیس حماسه آفرینی می‌شود.

سردار رزمجو با تاکید بر ماندگاری این حماسه‌ها افزود: با وجود حماسه‌های مختلف در خلیج فارس و رشادت و مقاومت مردم بوشهر در این عرصه اما آثار به ماندگاری از این همه حماسه و رشادت را شاهد نیستیم.

وی قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر را نمونه‌ای از آثار حماسه استعمار ستیزی استان بوشهر دانست و افزود: باید در کنار سایر آثار توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تاکید کرد: در استان بوشهر موزه تاریخ دفاع وجود ندارد هر چند بوشهر محل حماسه‌های بزرگ تاریخی است.

سردار رزمجو با قدردانی از عوامل برگزاری برنامه‌های روز ملی خلیج فارس گفت: پیشنهاد می‌شود موضوع ایجاد موزه تاریخی مقاومت مردم بوشهر در برابر استعمار به یک همت استانی در دستور کار قرار گیرد.

901/900

کد خبر: 950590

وب گردی

وب گردی