شمخانی: اصلاح لوایح سه‌گانه ارتباطی با FATF ندارند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس مباحث مطرح شده در جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز، اظهار کرد: این نشست با حضور ظریف وزیر امور خارجه، کرباسیان وزیر اقتصاد، شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و عراقچی معاون وزیر خارجه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست مباحثی درباره مذاکرات با 5 کشور در زمینه ادامه برجام مطرح شد، گفت: در این جلسه آقایان ظریف و عراقچی مطالبی را درباره چند و چون مذاکرات با کشورهای اروپایی و تضمین‌هایی که باید پس از خروج آمریکا از برجام از آنان گرفته شود، تبیین کردند، اما گفتند که این موارد فعلا در حد مذاکرات است و چیزی قطعی نشده است.

نعمتی تصریح کرد: خواست نمایندگان ملت این بود که منافع ملی و توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه حفظ شود، همچنین 11 تن از نمایندگان در این جلسه درباره این موضوع صحبت کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بررسی لوایح مرتبط با FATF در این جلسه، گفت: موضوعی که در این زمینه مطرح شد آن بود که آیا لوایحی چون مبارزه با پولشویی و همچنین مبارزه با تأمین مالی تروریسم ما را به FATF می‌رساند یا خیر که شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی چندین بار اعلام کرد که لوایح مذکور ارتباطی با FATF ندارند، اما بنده خود معتقدم که این لوایح به نوعی مرتبط با FATF هستند.

وی با بیان اینکه مجلس محل تضارب افکار است و نمایندگان مخالف و موافق درباره این مباحث اظهارات خود را بیان کردند، تصریح کرد: وکلای ملت در این جلسه غیر علنی بر تأمین منافع ملی تأکید کردند و خواستار آن بودند که خارج از مأموریت رهبر معظم انقلاب گامی برداشته نشود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: لوایح مذکور جزء دستور کار مجلس است و به صورت مستقل مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما نگرانی‌هایی در این زمینه وجود داشت که امیدواریم با ارائه توضیحات مسئولان نگرانی‌های آنان برطرف شده باشد.

منبع باشگاه خبرنگاران

304

کد خبر: 950596

وب گردی

وب گردی