دکتر ولایتی : حدود 10 هزار نفر منتظر دریافت عضو هستند

رییس بیمارستان مسیح دانشوری در نشست روز ملی اهدای عضو گفت: کار اهدای عضو در کشور ما نمره ممتازی را به خود اختصاص داده است؛ در کشور حدود 10 هزار نفر منتظر دریافت اعضا هستند این در حالی است که روزانه در دنیا ۱۰ نفر به دلیل عدم رسیدن عضو از بین می‌روند اما در مرکز پیوند اعضا "مسیح دانشوری" یکی از اقدامات مهمی که انجام می‌شود فراهم آوری اعضا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز نشست خبری دکتر علی اکبر ولایتی ریاست محترم بیمارستان مسیح دانشوری همزمان با روز ملی اهدای عضو اهدای زندگی صبح امروز در سالن اجتماعات کاخ مظفری واقع در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

ولایتی در این نشست با اشاره به فتوای تاریخی حضرت امام درباره پیوند اعضا گفت: این فتوا نشانه مترقی بودن مذهب تشیع است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و تصویب شد.

ولایتی افزود: کار اهدای عضو در کشور ما نمره ممتازی را به خود اختصاص داده است؛ در کشور حدود 10 هزار نفر منتظر دریافت اعضا هستند این در حالی است که روزانه در دنیا ۱۰ نفر به دلیل عدم رسیدن عضو از بین می‌روند اما در مرکز پیوند اعضا "مسیح دانشوری" یکی از اقدامات مهمی که انجام می‌شود فراهم آوری اعضا است.

وی ادامه داد: اگر جوانی دچار مرگ مغزی شود با این فتوای حضرت امام که مورد تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته با اعضای آن می توان ۸ نفر را احیا کرد؛ در کل منطقه خاورمیانه هیچ کشوری در پیوند ریه به پای جمهوری اسلامی ایران نمی رسد و پیوند ریه یکی از مشکل‌ترین پیوندها است.

ریاست بیمارستان مسیح دانشوری با بیان این که در این مرکز درمانی از هیچ کدام از بیماران پیوندی مبلغی گرفته نشده است تصریح کرد: بودجه بیمارستان از طریق وزارت بهداشت تامین می شود و از هیچکدام بیماران پولی دریافت نمی شود این در حالی است که بعد از پیوند حدود ۵ میلیون تومان هزینه نگهداری مریض پیوندی و تامین داروهای او است.

ولایتی با اشاره به خرید و فروش اعضا در برخی نقاط گفت: هرگونه خرید و فروش اعضا غیر قانونی است و ما در مرکز مسیح دانشوری به هیچ وجه اجازه این اقدامات را نخواهیم داد؛ متاسفانه افراد سو استفاده گر در همه جا هستند اما به صراحت اعلام می کنیم که اجازه هیچ گونه سو استفاده را نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: این کار غیر قانونی در برخی کشورها به یک افتضاح بین المللی تبدیل شده است؛ این اقدام هم از لحاظ اسلامی و هم انسانی جنایت است اما در جمهوری اسلامی ایران به دلیل عزم راسخ دولت و نیروهای امنیتی این کار خیلی کم انجام می شود.

700

کد خبر: 950614

وب گردی

وب گردی