نتایج مرحله اول آزمون المپیاد علمی دانشجویان پزشکی اعلام شد

نتایج مرحله اول آزمون انفرادی دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان پزشکی اعلام شد. در مرحله دوم از هر کلان منطقه آمایشی حداقل یک تیم جهت رقابت حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر پروین پاسالار - مدیر امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: با بررسی واعلام نتایج مرحله اول آزمون انفرادی (غربالگری) دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان پزشکی و براساس آئین نامه مربوطه ۹۰ نفر برگزیده شدند.

وی افزود: مقرر شد تا در مرحله دوم از هر کلان منطقه آمایشی حداقل یک تیم جهت رقابت حضور داشته باشد.

پاسالار با تشریح اقدامات مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی به منظور هر چه بهتر برگزار شدن دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، تعداد ثبت نام شدگان را ۷ هزار و ۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: تقریباً نیمی از این تعداد در مرحله اول آزمون شرکت کردند که بعد از غربالگری و مرتب سازی نمرات در نهایت ۹۰ نفر در هر حیطه مشخص و به مرحله دوم آزمون راه یافتند.

وی افزود: در پنجمین جلسه کمیته فنی دهمین دوره المپیاد دانشجویان علوم پزشکی، شیوه نامه اجرایی رسیدگی به اعتراضات آزمون مطرح و مقرر شد اعتراض ها صرفاً در ارتباط با ساختار و محتوای سئوالات پذیرفته شود ضمن اینکه شیوه نامه نحوه اهدای جوایز مطرح و کلیات آن نیز به تصویب رسید.

مرحله دوم (گروهی) دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور مرداد ماه سالجاری و در حیطه های آموزش پزشکی ، استدلال بالینی، کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم ، مدیریت نظام سلامت، تفکر در علوم پایه و فلسفه پزشکی برگزار می شود.

کد خبر: 950635

وب گردی

وب گردی