برجام بدون آمریکا باید بررسی شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون ادامه راه برجام منهای امریکا با حضور معاون وزیر امور خارجه بررسی شد.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی که در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که کشورهای اروپایی از یک طرف و چین و روسیه از طرف دیگر در سفر آقای دکتر ظریف به این کشورها اوج علاقه مندی خود را به ادامه راه و همکاری با ایران مطرح کرده بودند.
وی گفت: این موضوع نیز طبیعی است زیرا آنها دنبال منافع اقتصادی خودشان هستند.
بروجردی افزود: این یک میدان جنگ است زیرا امریکایی ها دنبال فشار مجدد و تحمیل تحریم های جدید به اروپا و به خصوص شرکت های بزرگ اروپایی هستند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما بر اساس تعهدمان کار خودمان را ادامه خواهیم داد تا جایی که منافعمان حفظ شود و این یک اصل برای جمهوری اسلامی ایران است.
بروجردی افزود: علاوه بر بررسی همکاری با کشورهای عضو برجام، نحوه تنظیم روابط با همسایگان خودمان که برای ما بسیار مهم است نیز در دستور کار کمیسیون قرار دارد.
وی گفت: به همین مناسبت فردا صبح کمیسیون جلسه ویژه رابطه با ترکمنستان را برگزار خواهد کرد و بعد از آن ارتباط با عراق را در دستور کار قرار خواهیم داد.
بروجردی افزود: در مجموع این تحولات محوریت، تکیه بر توانمندی ملی و ظرفیت های عظیم اقتصادی داخلی است.
وی گفت: البته سرمایه عظیم ایرانیان سراسر دنیا را نیز نباید از نظر دور داشت و ما به همین خاطر خیلی خودمان را وابسته به مجموعه کشورهای عضو برجام نمی کنیم ولی چون حق مسلم ماست که از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم راه را تا آنجا که امکان دارد ادامه خواهیم داد.

305

کد خبر: 950731

وب گردی

وب گردی