مصوبات ستاد کار گروه تسهیل برای همه دستگاه ها لازم الاجرا است

استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبات ستاد کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید برای همه دستگاه ها لازم الاجرا است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی مروج الشریعه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: این کارگروه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی موجود که در روند فعالیت خود با مشکل مواجه شده‌اند، تشکیل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مشکل واحدهای تولیدی که به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی طلبکار هستند باید با یک تعامل منطقی حل شود.

مروج الشریعه ادامه داد: باید مشکلات واحدهای تولیدی به‌گونه‌ای حل شود که هم سازمان‌ها و ادارات دولتی طلبکار چون شرکت‌های آب و برق و گاز و مالیات به طلب خود برسند و هم مشکلی در روند تولید واحدهای بدهکار به وجود نیاید.

وی افزود: بر اساس ضوابط و مواد قانونی شرکت‌ها و ادارات دولتی به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند از طلبی که از واحدهای تولیدی بدهکار دارند بگذرند و درنهایت تنها راه‌حل رفع مشکل را باید در مساعدت به تولیدکنندگان جست‌وجو کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: متولی واحدهای تولیدی بدهکار به دستگاه اجرایی باید بر اساس توان مالی خود بسنجند که در یک بازده زمانی مشخص هرماه می‌تواند چقدر از بدهی گذشته و چقدر از بدهی فعلی خود را به دستگاه‌های دولتی بپردازند.

وی اظهار کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که مصوبات ستاد کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید برای همه دستگاه ها لازم الاجرا است.

گفتنی است در این کارگروه مشکل سه واحد تولیدی خراسان جنوبی که به دستگاهی دولتی چون برق و گاز و مالیات بدهکاری داشتند مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکل آنان در جلسه گرفته شد.

901

کد خبر: 950743

وب گردی

وب گردی