ملک نژاد: بیش از 50 درصد بار آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طی چند سال گذشته بیش از 50 درصد کل بار آموزش عالی در کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

دکتر مهدی ملک‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همانطور که می دانید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مختلف نقش آفرینی داشته است، طی چند سال گذشته بیش از 50 درصد کل بار آموزش عالی در کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. در حوزه علوم پزشکی بیش از 30 درصد از افرادی که بدنه بهداشت و درمان کشور را تشکیل می دهند فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باعث ایجاد مراکز آموزشی در مناطق کم برخوردار، توسعه آموزش دانشگاهی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی، آموزشی و پژوهشی در کل کشور شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن این دانشگاه به عنوان مصداق بارز خصوصی سازی در راستای اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده ، اقدام کرده و موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.

وی افزود: علاوه بر آن ،دانشگاه آزاد اسلامی نقش ویژه ای در افزایش تولیدات علمی و ارتقای سطح آن در کشور دارد همچنین سهم بزرگی در تولید علم و توسعه آن در کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

دکتر ملک نژاد بیان کرد: با توجه به تغییرات فعلی در دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه با در نظر گرفتن 2 رویکرد وارد عمل شده است مخصوصا واحد مشهد تنها دانشگاه عضو دانشگاه های جهان اسلام است و بالاترین تولیدات مقالات علمی در کشور مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گفته وی،دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: رویکرد فعلی دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد توسعه فرهنگی است همچنین رویکرد دیگر این دانشگاه به گونه ای است که بر تبدیل شدن آن از دانشگاهی آموزش محور به دانشگاه کار آفرین و پژوهش محور تاکید دارد.

وی افزود: خوشبختانه این دانشگاه توانسته است مبحث پژوهش محوری را پشت سر بگذارد و وارد چرخه تولید کار، اشتغال و کارآفرینی شود. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به حجم وسیع و برخورداری از امکانات انسانی و با توجه به پشتوانه وسیع آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاه در توسعه اقتصاد مقاومتی و خروج کشور از بحران فعلی حاصل از تحریم ها بتواند نقش آفرینی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین الملل نیز ورود کرده است ان شاءالله بتوانیم چراغ علم را در کشورهای همسایه روشن کنیم تا بتوان علم از کشور ما به سایر کشورهای دنیا صادر شود.

201

کد خبر: 950748

وب گردی

وب گردی