موقعیت تشکل‌های دانشجویی در حرکت کلی انقلاب اسلامی تأثیر می گذارد

نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های تهران با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛ عصر روز شنبه نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های تهران در دیداری دو ساعته با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌ نظرات خود درباره‌ی مسایل علمی و دانشگاهی و همچنین موضوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور، خواستار انتقال دیدگاه‌ها و نظراتشان به رهبر معظم انقلاب شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در این نشست با بیان اینکه رحمت الهی شامل کسانی می‌شود که قدر خود را بدانند و منزلتی که خداوند به آنها عنایت کرده است را بدانند، گفت: رحمت عام شامل همه می‌شود، منظور رحمت خاص خداوند است. رحمت خاص خداوند مخصوص کسانی است که جایگاه و موقعیتی که خداوند به آنها داده است را خوب بشناسند. انسان اگر بداند در چه موقعیتی قرار دارد و از آن خوب استفاده کند، خداوند همه صفحات زندگی را مانند باند پرواز برای او قرار می‌دهد که انسان بتواند در هر جا که هست اوج بگیرد. اینکه انسان در کجا قرار دارد همان باند پرواز است که انسان می‌تواند اوج بگیرد.

وی در ادامه نشست افزود: کاری که شیطان می‌کند انسان را کوچک و حقیر می‌کند و انسان را مشغول جنبه‌های مادی و خاکی و حیوانی می‌کند. انسان که کوچک می‌شود به خیلی چیزها قانع می‌شود و در نقطه مقابل پیامبران آمده‌اند تا این را به انسان‌ها یاد دهند که انسان مقام بالاتری دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به موقعیت تشکل‌های دانشجویی، گفت: موقعیتی که شما در تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها دارید، از جهت اهمیت و تاثیرگذاری فوق آن مقداری است که شما تصور می‌کنید. شما موقعیت ویژه‌ای دارید و این موقعیت شما می‌تواند در حرکت کلی انقلاب اسلامی و این نظام مؤثر باشد. شما از جنبه دیگر بنگرید، اگر موقعیت شما در دست افراد ضد انقلاب بود، چقدر می‌توانستند از این موقعیت استفاده کنند.

در این دیدار 11 تن از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، آقایان:
- حسین اخگرپور، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
- اسماعیل کوهی مقدم، دفتر تحکیم وحدت
- محمدرضا گلرو مفرد، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
- پیام مرادی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
- محمدجواد معتمدی نژاد، جنبش عدالتخواه دانشجویی
- محمدعلی واردی، بسیج دانشجویی
- متین منتظمی، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
- ابوالفضل مظاهری، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
- محمدامین سردارآبادی، جنبش عدالتخواه دانشجویی
و خانم‌ها:
- معصومه زورمند، دفتر تحکیم وحدت
- محمدپور، بسیج دانشجویی
به‌مدت حدود ۲ ساعت دیدگاه‌ها و دغدغه‌های جامعه‌ی دانشجویی را بیان کردند.

202

کد خبر: 950782

وب گردی

وب گردی