حمایت دانشگاه آزاد از کسب و کارهای کوچک در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت از ایجاد و گسترش کسب و کارهای کوچک حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و اتاق تعاون ایران، با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه آغازی برای یک حرکت بزرگ در راستای ارتباط بین صنعت و دانشگاه به معنای واقعی آن باشد.

دکتر فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه باید به یک برنامه عملیاتی و اجرایی تبدیل شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق تعاون ایران باید تمام تلاش خود را در راستای اجرایی کردن محورهای این تفاهم‌نامه انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از معضلات و آسیب های اجتماعی، یأس و ناامیدی در بین جوانان است، گفت: دانشگاه و صنعت باید بتوانند با تدوین برنامه هایی متناسب با تخصص جوانان و راهنمایی آنان به سمت ایجاد کسب و کار، روزنه امیدی برای آنها ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تعاون یکی از بخش های با اهمیت اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: تعاون به این معنی است که یک فعالیت کسب و کار بتواند در قالب تعاونی اتفاق بیفتد و دانشگاه می تواند با استفاده از مزیت های مناطق مختلف یک نوع کسب و کار برای متقاضیان تعریف و ایجاد کند.

وی افزود: دانشگاه می تواند متناسب با توانمندی های افراد درخصوص ایجاد یک کسب و کار، به آنها مشاوره دهد تا بتوانند در مسیر درست حرکت کنند.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه تاسیس شرکت های دانش بنیان و حمایت از صندوق های ریسک‌پذیر از جمله حمایتهای دانشگاه برای ایجاد کسب و کار خواهد بود، گفت: تمام تلاش ما در نهایت باید به این موضوع ختم شود که بتوانیم کشور را به دست جوانان بسپاریم و این موضوع به تنهایی امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت از ایجاد و گسترش کسب و کارهای کوچک حمایت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید تمامی امکانات خود را برای اجرایی کردن این تفاهم‌نامه بسیج کنیم، گفت: واحد علوم و تحقیقات که یکی از واحدهای بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی است، نمونه خوبی برای این تفاهم‌نامه است تا در آینده نزدیک این تفاهم‌نامه به تمامی استان ها تسری پیدا کند.

202

کد خبر: 950787

وب گردی

وب گردی