خبرهایی که سینمای جهان را در بهت فرو می برد

سینمای جهان بویژه هالیوود در حال حاضر با رسوایی های متعدد اخلاقی دست و پنجه نرم می کند اما این افشاگری ها باعث شده تا جهان را مبهوت و متأثر کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سال هاست که درهمه نقاط دنیا فریاد بسیاری از بازیگران زن هالیوود را می شنویم که از سوء استفاده ها و همچنین آزارهای جنسی در سینمای هالیوود به ستوه آمده اند. بسیاری از چهره های شناخته شده در هالیوود هنگام انجام کار خود قربانی تجاوز از سوی کارگردانان و تهیه کنندگان فیلم ها شده اند و برای جلوگیری از چنین آزارهایی از چنین رازهایی پرده برمی دارند.

در چند سال گذشته اخبار رسوایی های جنسی در سینمای آمریکا به شدت افزایش داشته که با منعکس شدن در جهان بازخوردهای بسیاری را هم به همراه داشته، پوشیدن لباس مشکی در مراسم گلدن گلوب از جمله حرکات نمایشی بود که زنان هالیوود برای مقابله با مشکلات جنسی در صنعت سینمای آمریکا انجام دادند اما خبر چنین رسوایی هایی همچنان ادامه دارد.

یکی از تازه ترین اخبار در زمینه آزارجنسی زنان در سینمای هالیوود، به آزیا آرجنتو بازیگر ایتالیایی برمی گردد که چند ماه پیش علیه هاروی واینتین و بی اخلاقی های جنسی این تهیه کننده مطرح افشاگری کرد و در نهایت ایتالیا را ترک کرد.

هاروی واینستین که پیش از این رسوایی، یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینمای آمریکا به شمار می‌آمد که در دنیای سیاست هم دستی داشت و از حامیان مالی دموکرات‌های آمریکایی بود اما همزمان با افشای فساد اخلاقی واینستین، هیات مدیره کمپانی بزرگ فیلمسازی واینستین، او را به علت تجاوز به حدود ۵۰ تن از بازیگرانی که عمدتا جوان و تازه‌کار بودند، اخراج کرد.

آرجنتو در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن هنگامی که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن به همراه ایوا دوورنای به روی صحنه رفته بود، با سخنرانی خود درباره موضوع تجاوز به زنان تیتر یک بسیاری از روزنامه های دنیا شد.

این بازیگر 42 ساله از تجاوز هاروی واینستین در سال 1997 صحبت کرد و گفته هنگامی که 21 ساله بودم به من تجاوز شد. در آن زمان جشنواره کن شکارگاه واینستین بود اما در حال حاضر می خواهم با اطمینان بگویم که این جشنواره دیگر پذیرای این شخص نخواهد بود چرا که جامعه سینما دیگر او را قبول ندارد و گناهانش را لاپوشانی نخواهد کرد.

آرجنتو یکی از اولین کسانی بود که در افشاگری چنین آزارهای جنسی علیه زنان و همچنین در به راه افتادن موج اتهامات رسوایی آمیز علیه واینستین پیش قدم شد.

**خبر جنجالی در صنعت سینما

خبر دیگری که اخیرا در خصوص رسوایی های جنسی زنان در صنعت سینما جنجال ساز شد، به بازیگر زن جوانی برمی گردد که در دو فیلم سینمایی با لوک بسون همکاری کرده است. این بازیگر جوان که نمی خواست نامش فاش شود از لوک بستون - فیلمساز و تهیه کننده فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی شکایت کرده و از پلیس خواستار رسیدگی به این آزار جنسی وحشیانه بوده است.

**اعتراض زنان قربانیپیگیری می شود؟

موضوع رسوایی های هنرمندان هالیوود سال های پیاپی ادامه داشته و با وجود ایجاد کمپین های متفاوت برای مقابله با این با موضوع بازهم شاهد اینگونه تجاوزات هستیم.

ویترسپون هم که از اسکار جایزه بهترین بازیگر زن درسال 2005 را دریافت کرد، از دیگر بازیگران زن قربانی آزارهای جنسی در هالیوود بود.

این بازیگر زن جوان در 16 سالگی از سوی یکی از کارگردانان سینما مورد تجاوز قرار گرفت و بارها اعلام کرده که این تجاوز تنها مورد رفتار نامناسب در مدت تجربه کاری اش نبوده و از این نظر احساس شرم می کند.

سینمای هالیوود در حال حاضر با رسوایی های متعدد اخلاقی دست و پنجه نرم می کند اما این افشاگری ها باعث شده تا صنعت سینمای جهان را مبهوت و متأثر کند.

حالا نکته قابل تامل اینجاست که این رسوایی ها تنها به هالیوود محدود نمی شود و واکنش سیاستمداران آمریکایی را هم به دنبال داشته است.

503

کد خبر: 950797

وب گردی

وب گردی