۶۰ دوومیدانی‌کار معلول حدنصاب بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ را کسب کردند

سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولین از ثبت حدنصاب بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ توسط ۶۰ ورزشکار در رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، بهمن رضایی در خصوص برگزاری سی و دومین دوره رقابت‌های دوومیدانی جانبازن و معلولین قهرمانی کشور اظهار داشت: در این دوره از مسابقات شاهد نظم بسیار خوبی بودیم و رقابت ها در زمان های پیش بینی شده انجام شد. 52 داور ( 40 نفر از داوران فدراسیون و 12 نفر از داوران فدراسیون دو ومیدانی) رقابت های این سه روز را قضاوت کردند و رئیس فدراسیون نیز دو بار از رقابت ها بازدید داشتند و درجریان روند برگزاری مسابقات قرار گرفتند.

رضایی خاطر نشان کرد: در این مسابقات 256 ورزشکار آقا در قالب 32 تیم و 136 ورزشکار خانم در قالب 28 تیم شرکت کردند که البته این تعداد با توجه به سهمیه ی در نظر گرفته شده برای هر استان شامل 8 مرد و 5 زن، بود و اگر سهمیه قائل نمی شدیم قطعا نفرات شرکت کننده بسیار بیش از این بود.

سرپرست انجمن دو و میدانی افزود: در این دور از مسابقات تعدادی از ورزشکاران توانستند در ماده های پرتاب وزنه کلاس های F32,33,34، پرتاب دیسک کلاس F56,44، پرتاب نیزه کلاس F34,56,57 رکورد پارالمپیک و جهان را جابجا کنند. در بخش بانوان نیز در پرتاب وزنه کلاس F33,57 رکورد آسیا و جهان شکسته شد، در پرتاب نیزه کلاس F57، پرتاب دیسک کلاس F56 رکوردهای خوبی زده شده که در حد سه نفر اول پاراآسیایی و جهانی بود.

وی گفت: این رکوردها و نیز عملکرد کلی ورزشکاران نشانگر این بود که ورزشکاران در شهرستان ها زیر نظر مربیان خود خوب تمرین کردند و جا دارد از زحمات همه ی مربیان استانی تشکر کنم به ویژه اینکه مدارکی که انجمن به آنها برای مسابقات نیاز داشت به موقع ارسال کردند.

رضایی اعلام کرد: پس از بررسی رکوردها، 60 نفر از ورزشکاران شامل 46 آقا و 14 خانم، توانستند ورودی های مورد نظر برای جاکارتا را بدست آورند که این حد نصاب ها شامل رکورد بهترین های پاراآسیایی در سالهای 2016 تا 2018 بود که در بانوان تا نفر سوم و در آقایان تا نفر دوم رنکینگ بود.

سرپرست انجمن دو و میدانی افزود: این تعداد زیر نظر مربیان خود به صورت غیر متمرکز کار می کنند تا تصمیم نهایی گرفته شود. البته از این تعداد، 21 نفر در حد نفرات طلایی بودند که 5 نفر آنها خانم هستند و بعد از مسابقات بین المللی تونس که اواخر خرداد ماه برگزار می شود، تکلیف ترکیب نهایی اعزامی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا مشخص خواهد شد.

وی در پایان گفت: از زحمات مسئولین فدراسیون و همکاران در بخش های مختلف که در برگزاری این مسابقات با انجمن همکاری داشتند و نیز مربیان و سرپرستان تیم های استانی، تشکر می کنم.

602

کد خبر: 950852

وب گردی

وب گردی