قمری: خبر دوپینگ دوچرخه‌سواران اشتباه بود/ امید به کسب 5 مدال در جاکارتا داریم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در حالت خوش بینانه می توانیم انتظار کسب دو مدال در بخش کوهستان، یک مدال در قسمت سرعت و دو مدال در بخش جاده و در مجموع 5 مدال داشته باشیم.

خسرو قمری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد وضعیت دوچرخه سواری ایران پیش از بازی های آسیایی 2018 اظهار داشت: با توجه به جلساتی که با کمیته ملی المپیک خواهیم داشت بین 11 تا 13 نفر را به بازی های آسیایی اعزام می کنیم. ما روزهای خوبی را در دوچرخه سواری پشت سر می گذاریم. خانم فرانک پرتوآذر در مسابقات دوچرخه سواری کراس کانتری قهرمانی آسیا موفق شد برای اولین بار، ایران را در بخش انفرادی بانوان صاحب مدال کند. امیدواریم او در جاکارتا هم خوش بدرخشد و روی سکو برود.

وی ادامه داد: در رشته کوهستان حدود 3، 4 سال به صورت ویژه کار کردیم و نتیجه زحمات مان را دیدیم. علاوه بر خانم پرتوآذر که در قهرمانی آسیا مدال کسب کرد، آقای فراز شکری هم در بخش آقایان توانست مدال نقره بگیرد. ما همیشه در بخش کوهستان، مدال هایی در حد برنز داشتیم یا در رشته کراس، مدال نمی گرفتیم اما حالا شرایط تغییر کرده است. خانم پرتوآذر در رنکینگ آسیایی، نفر اول است و آقای فراز شکری هم عنوان دومی را در اختیار دارد. آقای شکری در یک مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا نکرد و امیدواریم چند روز آینده که عازم چک می شود، بتواند کمبود امتیاز را جبران کند و بر بام قاره آسیا بایستد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: در بخش دانهیل، آقای حسین زنجانیان عنوان چهارمی را در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرد. او با یک اشتباه کوچک از مسیر خارج شد و حدود 3، 4 ثانیه زمان از دست داد و عنوان چهارمی را با 11 صدم ثانیه اختلاف به دست آورد. ان شاءالله بتواند در بازی های آسیایی با تمرکز بیشتری حاضر شود و مدال های رنگارنگی در بخش کوهستان به دست بیاوریم.

قمری خاطرنشان کرد: در چند روز آینده قرار است اردویی یک ماهه در اسلوونی برگزار کنیم. در این اردوی 45 روزه حدود 3 الی 4 مسابقه سطح بالا را خواهیم داشت. تیم کوهستان ما با این اردو آماده حضور در بازی های آسیایی می شود. در بخش پیست نیز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا که بهمن و اسفند سال گذشته در مالزی برگزار شد، یک ماه به ورزشکاران استراحت دادیم و سپس از یک ماه پیش اردوی خود را در استان کرمان آغاز کردیم. حدود 25 روز الی یک ماه در کرمان اردو داشتیم و سپس به تهران برگشتیم. اردوی آماده سازی ورزشکاران ما تا دو، سه روز پیش در مجموعه آزادی برپا بود. استراحتی سه، چهار روزه به آنها دادیم و 9 خرداد برای مسابقات لیگ برتر آماده می شوند.

وی افزود: قرار است بعد اردو و مسابقه در کشورهای آسیایی مثل ژاپن، چین، مالزی و هندوستان خواهیم داشت تا بچه ها کامل آماده شوند. در بخش جاده و نیمه استقامت نیز برنامه داریم؛ نیمه استقامت در پیست برگزار می شود و ما در یک رشته شرکت می کنیم و در بخش جاده، در دو رشته حضور خواهیم داشت. در بخش استقامت 4 نماینده در قسمت جاده خواهیم داشت و یک نماینده هم در تایم تریل انفرادی داریم. بچه ها بعد از قهرمانی آسیا اردوهای مختلفی داشتند و برنامه های خاص ما را پیاده کردند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه گفت: ورزشکاران ما از 12 خرداد تا 25 خرداد در رشت اردو می زنند و از نظر آب و هوایی و ارتفاع با شرایط جاکارتا سازگاری پیدا می کنند، سپس در مسابقات ترکیه حاضر می شوند و بعد کار را در ایران ادامه می دهند. ضمنا در قالب باشگاه ها و مسابقات داخلی نیز بچه های تیم ملی را در یک فضای رقابتی قرار می گیریم.

قمری تأکید کرد: اگر شرایطی در فضایی اردویی پیش بیاید که نیاز داشته باشیم در بعضی از رشته ها، ورزشکار ذخیره ببریم، با کمیته ملی المپیک هماهنگ می کنیم و چنین کاری را انجام می دهیم. وضعیت خوبی داریم و در حالت خوش بینانه می توانیم انتظار کسب دو مدال در بخش کوهستان، یک مدال در قسمت سرعت و دو مدال در بخش جاده و در مجموع 5 مدال داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال نسبت به دوره قبل بازی های آسیایی شرایط سخت تری داریم چرا که ژاپن در حال آماده سازی تیم های خود برای المپیک است و برنامه های ویژه ای تدارک دیده . البته باید حریفان را در ماه های باقی مانده ارزیابی کنیم و ببینیم تا زمان برگزاری بازی های آسیایی چه اتفاقاتی رخ می دهد. ما هم برنامه های ویژه ای داریم و قرار است سرمربی تیم ملی را به محل برگزاری مسابقات بفرستیم تا بررسی دقیق تری انجام دهد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درباره دوپینگ دو ورزشکار این رشته، در پایان گفت: این خبر، اشتباه بود. دکتر نوروزی، (رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی) ما از خبرگزاری مربوطه گلایه کرد و آنها نیز پاسخ دادند که اشتباه کرده و عذرخواهی کردند. قرار بر این نیست که تست دوپینگ دو ورزشکار که سال گذشته انجام شده دوباره در فضای رسانه ای مطرح شود. تا کنون در مسابقات بین المللی هیچ آماری از دوپینگ ایران اعلام نشده و من شدیدا به این خبر اعتراض کردم.

602

کد خبر: 950854

وب گردی

وب گردی