این هفته کدام واحدها گوی و تمشک می گیرند؟

داستان اقدامات خوب و بد واحدها، تشویق ها، تلنگرها،گلایه ها به هفته دوم خود رسیده ایم، چه کسی گوی طلایی را می رباید؟تمشک طلایی نصیب کدام واحد می شود؟قلم طلایی را چه کسی به خانه می برد؟

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،گزارش هفته گذشته ایسکانیوز را یادتان هست؟ داستان گوی و تمشک بگیران؟ داستان تلنگر به واحدهای دانشگاه آزاد را چطور؟ تعجب می کنم اگر نخوانده باشید چون گزارش یکی از پربازدید ترین خبرهای هفته گذشته بود.اگر خدایی نکرده سرتان شلوغ بوده و این گزارش را از دست داده اید پیشنهاد می کنم ابتدا لطف کنید و اینجا را بخوانید، سپس بیاید تا ببینید کدام مسئول یا واحد این هفته از ایسکانیوز جایزه گرفته اند.

ما را تنها نگذارید، روی صحبتم با دانشجویانی است که ما را دنبال می کنند.اگر در واحدهایی که درس می خوانید سوژه ای دیدید که مستحق تشویق بود یا نیاز به یک تلنگر را داشت، با ایسکانیوز تماس بگیرید و بگویید که دانشجو هستید و میخواهید با سرویس دانشگاه صحبت کنید، تنها کافی است اینجا کلیک کنید تا راه های تماس با ما را بدانید.

قلم بلورین

یادتان می آید کوچکتر که بودیم وقتی خواهر یا برادر بزرگترمان ما را صدا می کردند و می گفتند فلان کار را بکن خودمان را به نشنیدن می زدیم؟ حتی بعضی هایمان به کوچه علی چپ اعتقاد ویژه ای داشتیم، خودمان را به در و دیوار کوچه می زدیم تا کارهایی که برعهدمان گذاشته اند را انجام ندهیم یا خیلی خودمانی زیر قولمان بزنیم!بزرگتر که شدیم سعی کردیم اگر حرفی می زنیم یا قولی می دهیم -هرچند که خروار خروار کار بر سرمان ریخته باشد-پای قولمان بمانیم.این را فعلا ته ذهنتان داشته باشید تا سکانس را برایتان عوض کنم.

حتما می دانید که 31 اردیبهشت ماه، سی و ششمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی بود.در این هفته سرویس دانشگاه ایسکانیوز علاوه بر پرونده هایی که داشت با روسای دانشگاه های دولتی، نماینده های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، معاونان وزیر علوم و تمامی معاونان دانشگاه آزاد تماس گرفت.گله ای نیست که برخی پاسخ ندارند، بالاخره خبرنگار است دیگر، نان شبش به حرف ها و اخباری گره خورده است که اکثرا از دهان مسئولان بیرون می آید.حال تصور کنید این خبرنگار با هزار امید خوشحال می شود که فلان مسئول پاسخش را داده و قول می دهد فلان ساعت پاسخ تلفنش را می دهد، اما راس ساعت جناب آقای مسئول نه جواب تلفنش را می دهد نه پیامکش را، یک روز و 2 روز تماس های مکرر اما خبری نیست که نیست، کاش اگر زمانی که مسئولان لطف می کنند و جواب امثال ما را می دهند، بفرمایند که مصاحبه نمی کنند تا دیگر مکررا با آن ها تماس نگیریم و خدای نکرده مزاحم جلسات شبانه روزی شان نشویم.

از طرفی دیگر برخی از مسئولان دانشگاه آزاد هم که گل به خودی می زنند.خبرنگاران رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی چند روز تماس می گیرند و پس از چند روز اگر دلشان خواست جواب می دهند و می گویند سر ساعت مشخصی تماس بگیر، البته شماره را دیده اند و دیگر رکب نمی خورند،این ها همه خودی بودند دیگر از بقیه چه انتظاری می توان داشت! قلم بلورین این هفته را تقدیم همه خبرنگارانی می کنیم که بی خوابی می کشند، بی احترامی می بینند،ناسزا ها را تحمل می کنند اما قلم هایشان از حرکت باز نمی ایستد.

گوی و تمشک طلایی نصیب چه کسی شد؟

تصور کنید مصاحبه شوندگان جان، با وجود تمام دوندگی های خبرنگار که قصه اش را چند وجب بالاتر گفتم، خبرنگار را می پیچاند و جوابش را نمی دهد، اما در مقابل یک نفر تا خبر جدیدی داشت با تمامی خبرنگارها تماس بگیرد تا بتوانند خبر را در زمان مناسبی مخابره کنند.دکتر حسین توکلی تمامی اطلاعات مربوط به آزمون ها را به شیرین ترین شکل موجو در اختیارمان می گذارد، آن وقت دکتر شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی آزمون های دانشگاه آزاد جواب خبرنگار رسانه خودشان را نمی دهند! خب شرکت کنندگان در آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی که گناه نکرده اند، اخبار مربوط به این آزمون ها که به آن ها الهام نمی شود. به قول معروف «ما برای وصل کردن آمده ایم نی برای فصل کردن آمدیم» ما را قطع نکنید خواهشا!

از طرفی دیگر سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در سی و ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در زمینه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «من در این زمینه مصاحبه نمی کنم چون به نظر من هیچ دستاوردی نداشت! اگر نظر بنده را بخواهید من که نمی خواهم تعارف و مجامله کنم،دستاورد نداشته، کج رفته، اشتباهات زیاد بوده و حیف و میل های زیادی شده است.شما نمی توانید این مسائل را در مصاحبه بیاورید ، پس مصاحبه با من را فاکتور بگیرید!» ما مانده ایم به رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تمشک طلایی بدهیم یا به سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی؟ این را به عهده شما می گذاریم اما قطعا گوی طلایی نصیب پدر کنکور ایران آقای توکلی خواهد شد.

و در آخر کاپ اخلاق

یک لحظه ، فقط یک لحظه صبر کنید، جمله ای را که می خواهم برایتان از فردی بگویم سال ها در آمریکا زندگی کرده و مدارک دکتری خود را در آن جا گرفته است. او علی رغم داشتن پیشنهادات مناسب ازآمریکا برای تحصیل و زندگی ترجیح می دهد به وطن بازگردد و به ایرانیان خدمت کند.می گوید:« چون خودم را ایرانی می دانستم چششم را بر همه این موقعیت ها بستم تا به مردم وطنم خدمت کنم.حلقه اتصال من به ایران مردم نیازمندی بود که آن ها را سهیم در تحصیل خود در دانشگاه تهران می دانستم، دانشگاهی که راه ورود من به آمریکا شد که با مالیات همین مردم ساخته شده بود و این نامردی و غیرانسانی بود اگر به آغوش این مردم باز نمی گشتم!» این ها را پرفسور علی اکبر فرهنگی گفته بود.کاپ اخلاق این هفته مبارکت باشد پرفسور جان.

طبل طلایی

خبرنگار زنگ می زند، جناب آقا یا سرکارخانم مسئول پاسخ می دهد، خبرنگار مصاحبه می کند، مصاحبه شونده مصاحبه می دهد! این جملات شاید شما را آن مرد رفت و آن مرد آمد بیندازد اما اصول کار همین است.به نظرشما مصاحبه شونده می تواند با خودش مصاحبه کند، مصاحبه را تنظیم و برای انتشار در خبرگزاری ها آن را ارسال کند؟ از اتاق فرمان اشاره می کنند که گویا چنین چیزی ممکن است و می گویند تنها بگویم دبیر کانون گفتمان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، نتیجه گیری اش پای خودتان،طبل طلایی این هفته نصیب ایشان شد، فقط بی زحمت ببینید که توخالی نباشد!

زرشک طلایی بگیران کدام ها هستند

عنوان این است:«اولین دوره مسابقه دسته سازه دانش آموزان و دانشاجویان سما اردبیل»هدف این است: «پرورش خصوصیت پرسشگری که منجر به پژوهشگری شود» ناخودآگاه یاد جمله از پدر جدا و از مادر سوا افتادم! ببینم تنها من هستم که هیچ ارتباطی در عنوان و هدف این مسابقه پیدا نمی کنم یا شما هم مثل من هستید؟ کاندید زرشک این هفته مربوط به مسابقات دسته سازه واحد اردبیل بود.

زمانی که شنیدم مراسمی با عنوان «روز بازدید عمومی» به مناسبت سی و ششمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد قزوین آمده گفتم که بدبخت شدیم!حتما واحد قزوین موزه ای دارد که عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند.زرشک بدهیم یا ندهیم؟

هوشمند سازی پارک ها در واحد دماوند یعنی چه؟ چگونه می توان پارک ها را هوشمند کرد؟ ما که نمفهمیدیم واحد دماوند چه کرده شما اگر فهمیدید ما را هم آگاه کنید.همکاران ته گونی را نگاهی بیاندازید ببینیم جایزه ای مانده که به واحد دماوند تقدیم کنیم؟

اینکه زرشک طلایی را چه کسی به خانه ببرد انتخابی است که بر عهده مخاطبان خلاقمان می گذاریم.

201

کد خبر: 950867

وب گردی

وب گردی