نباید به آمارها دل خوش کرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، نباید به آمارها دل خوش کرد و مطمئن شد که استان ما استانی پاک نسبت به استان های کشور به لحاظ مواد مخدر است،گفت: گرایش به مواد مخدر به صورت خزنده و ناپیداست و باید هوشیار بود و برای همیشه برنامه های پیشگیرانه و مقابله ای با شیوه ها مختلف و بروز داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، احمدی در دومین جلسه ۹۷ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه، نباید به تعدد برنامه ها دلبست و دلخوش بود اشاره کرد وافزود: باید برنامه های طول سال وهفته مبارزه با مواد مخدر اولویت بندی شده، کیفی و جنبه پیشگیرانه داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اگر قرار است در این خصوص پول بیت المال هزینه شود، باید برنامه ها به صورت فراگیر محل اجرا و جامعه هدف آن مشخص و بهره وری و اثر گذاری بالا داشته و بعد از اجرا قابل ارزیابی و نتیجه کار در جلسه شورا قابل ارائه باشد.

وی با اشاره به اینکه، امروزه مواد مخدر از بزرگترین و پیچیده ترین معضلات جامعه جهانی است، تاکید کرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یک کار انسانی، موضوع اخلاق و وظیفه دینی است و مربوط به یک جا و مکان و یا یک منطقه نیست، بلکه خدمت به جامعه بشری است و باید به مسئله به صورت فراگیر و فرا منطقه ای نگاه کرد.

استاندار با بیان اینکه، نباید به آمارها دل خوش کرد و مطمئن شد که استان ما استانی پاک نسبت به استان های کشور به لحاظ مواد مخدر است، تصریح کرد: گرایش به مواد مخدر به صورت خزنده و ناپیداست و باید هوشیار بود و برای همیشه برنامه های پیشگیرانه و مقابله ای با شیوه ها مختلف و بروز داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه، خطر اعتیاد روز به روز دامنه وسیعتری یافته و جنبه های متفاوت تری پیدا می کند، افزود: اینکه شیب و گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی رفته، باید آگاهی بخشی و رویکردهای مواجه با این مسئله هم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار به اشاره به اینکه، حساسیت های فرهنگی جامعه ما نسبت به اعتیاد اگرچه در بسیاری موارد به جا و قابل توجیه است، اما افراط در اتخاذ این نگاه موجب می شود که موضوع اعتیاد شکل رها شده به خود بگیرد.

احمدی با تاکید براینکه، در باب اعتیاد نباید یک سری مسائل را کتمان کرد وگفت به خانم ها مربوط است و صلاح نیست مطرح شود و یا به جامعه جوان و نوجوان ارتباط دارد و بیان آن شاید فلان مشکل را ایجاد کند، افزود: خطراتی که معضل اعتیاد برای نهاد خانواده دارد، مسئله مهمی است که فارغ از نگاه جنسیتی باید به طور جدی و همیشگی به آن توجه شود.

901/900

کد خبر: 950905

وب گردی

وب گردی