رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران نیز در این دیدار گفت: به دنبال ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر تجاری و اقتصادی فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد صادق حمیدیان در دیدار با رئیس دفتر آژانس سرمایه‌گذاری و تجارت لهستان در ایران اظهار داشت: استان فارس ظرفیت‌های منحصر به فردی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، پزشکی و گردشگری دارد که هر یک از این پتانسیل‌ها می‌تواند زمینه تعامل و همکاری دو طرف را ایجاد کند.

وی افزود: بخش‌هایی از جمله گیاهان دارویی، مصالح ساختمانی، کشت فراسرزمینی، محصولات کشاورزی مانند پسته و کشمش، محصولات دامی و آرایشی و بهداشتی، کاغذ گراف و تحریر، تبادل گردشگر و سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌تواند از زمینه‌های همکاری فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان باشد.

حمیدیان اظهارداشت: در حال حاضر مبادلات استان فارس با کشور لهستان صادرات باریجه و واردات کودهای شیمیایی، تجهیزات دندانپزشکی است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز اضافه کرد: نیازها و توانمندی‌های استان فارس را در قالب یک لیست به فعالان اقتصادی کشور لهستان ارائه می‌کنیم که با تبادل نظر بتوانیم راهکارهای همکاری‌های مشترک استان فارس و کشور لهستان را مشخص کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال خرما و کشمش دو محصول تولیدی کشاورزی در استان فارس است که با توجه به نیازهای کشور لهستان تعاملات خوبی می‌تواند در این زمینه بین استان فارس و کشور لهستان انجام شود.

حمیدیان با بیان اینکه تبادل هیئت تجاری بین استان فارس و کشور لهستان دیدگاه‌های جدیدی را پیش روی فعالان اقتصادی هر دو طرف باز می‌کند، افزود: فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان علاقه‌مند به همکاری‌های اقتصادی و تجاری دارند که زمینه‌های تحقق این مهم را پیگیری می‌کنیم.

فعالان اقتصادی فارس و لهستان برای توسعه روابط تجاری همکاری می‌کنند

جاروسلاو کاچینسکی، رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران نیز در این دیدار گفت: به دنبال ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر تجاری و اقتصادی فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان هستیم.

وی با بیان اینکه دفتر سرمایه‌گذاری و تجارت لهستان ساختار دولتی دارد و زیر مجموعه وزارت توسعه کشور لهستان است که از دو سال پیش همه سرمایه‌گذاری‌های دولت لهستان از طریق این دفتر در دنیا انجام می‌شود، افزود: بعد از برجام و برداشتن تحریم‌های ایران، دولت لهستان پروژه حرکت به ایران را برای توسعه روابط با این کشور آماده و اجرا کرده است.

کاچینسکی با اشاره به همکاری‌های مشترک کشور ایران و لهستان اظهار داشت: پروژه حرکت به ایران موجب شد حجم مبادلات ایران و لهستان از 28 میلیون دلار به حدود 300 میلیون دلار برآورد شده است که امکان افزایش این میزان نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: ما به دنبال برقراری و ایجاد زمینه های همکاری با استان فارس هستیم که این مهم را به صورت همکاری های مشترک دنبال خواهیم کرد.

رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران افزود: لیست کامل اطلاعات شرکت‌های لهستان که آماده همکاری با کشور ایران و استان فارس هستند را ارائه می‌کنیم تا زمینه‌های مشترک همکاری‌ها بهتر و دقیق‌تر مشخص شود.

کاچینسکی با بیان اینکه لهستان یکی از تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی در اروپاست، عنوان کرد: آماده ارائه اطلاعات و همکاری‌های بیشتر و مشترک در زمینه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی، دندانپزشکی، کشاورزی و مواد غذایی با استان فارس هستیم.

وی تصریح کرد: اواخر تابستان امسال میزبان هیئت رسمی تجار و فعالان اقتصادی استان فارس در کشور لهستان هستیم که در این سفر ظرفیت‌های اقتصادی کشور لهستان به آنها معرفی می‌شود.

900

کد خبر: 950906

وب گردی

وب گردی