بیمارستان دانشگاه آزاد مشهد برای 4 کشور خدمات آموزشی ارائه می دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت:بیمارستان دانشگاه آزاد در مشهد به عنوان مرکز آموزشی برای 4 کشور نیز راه اندازی خواهد شد.

دکتر مهدی ملک‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به اقدامات واحد مشهد در حوزه بین المللی گفت: در حال حاضر بیشترین دانشجوی خارجی در ایران مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است، از کشورهایی مانند عراق، افغانستان و سایر کشور ها در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حوزه فرهنگی اقدامات مناسبی را انجام داده است برای اولین بار این دانشگاه، کاروان پیاده زیارت امام رضا(ع) را تشکیل داد و بسیاری از افراد از اقصی نقاط کشور در روز شهادت، به زیارت امام هشتم آمدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از لحاظ علمی نیز واحد مشهد چندین اختراع و کارهای تولیدی خوبی را داشته ا که به زودی اخبار مرتبط با این اختراعات به گوش سایرین خواهد رسید.امیدوارم بتوانیم از این طریق رسالتی که بر عهده ما گذاشته شده است به عنوان الگوی کشوری به درستی انجام دهیم.

وی افزود: واحد مشهد به عنوان دانشگاه برگزیده استانی، در جشنواره علمی و فناوری رضوی مورد تشویق بزرگان استان قرار گرفته است.در پژوهشکده بر اساس نیازهای کشور از جمله در حوزه نفت و گاز اقدامات مناسبی انجام داده ایم.

دکتر ملکنژاد بیان کرد: همان طور که پیشتر به آن اشاره شد، واحد مشهد دارای بیش ترین دانشجوی خارجی است. تصور کنید دانشجویی از عراق برای ادامه تحصیل این به مشهد می آید، مشهد جایگاه مناسبی برای جذب دانشجو دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تعداد دانشجویان خارجی که برای ادامه تحصیل به واحد مشهد می آیند روز به روز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت:ما به دنبال برند سازی هستیم، خوشبختانه در حوزه های پزشکی پیشرفت های خوبی داشتیم و ادوات جدیدی را به این واحد منتقل کردیم . برای آموزش برخی رشته های خاص تجهیزاتی در نظر گرفته ایم همچنین که بر اساس یک تفاهم نامه وارد کشور شده و بیمارستان دانشگاه آزاد در مشهد به عنوان مرکز آموزشی برای 4 کشور نیز راه اندازی خواهند شد.

وی اظهار داشت:مقام معظم رهبری می فرمایند دانشگاه آزاد اسلامی سیل امید مشتاقان تحصیلات عالی در سراسر کشوراست.

دکتر ملک نژاد در زمینه بحث نخبه پروری افزود: ما در زمینه نخبه پروری اقداماتی را آغاز کرده ایم که در حال حاضر با انجمن نخبگان جلساتی داشته ایم،برای تعدادی از این افراد تدریس گذاشته ایم و همواره تلاش می کنیم تا تعداد بیشتری از این افراد را جذب کنیم.

وی در پایان تاکید کرد:خوشبختانه در این زمینه موفق به جذب 2 نفر نخبه نفت و گاز و بیوتکنولوژی شده ایم که یکی از داخل کشور جذب شده و دیگری در آمریکا تحصیل کرده است، همچنین در زمینه آی تی نیز یک نفر را جذب کرده ایم. این افراد در مراکز پژوهشی ما به عنوان اساتید مشغول به کار خواهند شد تا منجر به رشد مراکز دانش بنیان ما شوند.

201

کد خبر: 950959

وب گردی

وب گردی