پنس: انتخاب "مادورو" عادلانه نیست

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و پیروزی "نیکولاس مادورو" اعلام کرد که این انتخابات ساختگی و فاقد آزادی بود و عادلانه برگزار نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به انتخاب نیکولاس مادورو به عنوان رییس جمهور ونزوئلا موضع گیری کرد.

وی در راستای دیگر مقامات ایالات متحده آمریکا که نسبت به این انتخابات واکنش منفی نشان داده بودند با موضع گیری منفی در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخابات ونزوئلا ساختگی و فاقد آزادی بود و عادلانه برگزار نشد.

وی در ادامه مدعی شد: نتیجه فاقد مشروعیت این روند جعلی باعث تضعیف سنت دموکراسی در ونزوئلا می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: دولت مادورو باید اجازه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به ونزوئلا را بدهد و بگذارد صدای مردم شنیده شود.

معاون وزیر امورخارجه آمریکا قبل از این اعلام کرده بود، واشنگتن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا را به رسمیت نخواهد شناخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در توئیتر خود نوشته بود: به اصطلاح انتخابات ونزوئلا که امروز برگزار می‌شود، مشروعیت ندارد. آمریکا در کنار کشورهای دموکراتیکی که از مردم ونزوئلا و حقوق آنان برای انتخاب نمایندگان خود از طریق انتخابات آزاد و عادلانه حمایت می‌کنند، می‌ایستد.

کد خبر: 950970

وب گردی

وب گردی