مراسمی با عنوان «روز بازدید عمومی» در واحد قزوین برگزار شد

به مناسبت سی و ششمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، مراسمی با عنوان «روز بازدید عمومی» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با استقبال پرشور مردم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، واحد قزوین، مراسم «روز بازدید عمومی» ویژه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با حضور دکتر عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین برگزار شد.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در این مراسم با اشاره به برگزاری تورهای دانش آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مناسبت «روز بازدید عمومی»، گفت: امروز دانشگاه را در اختیار شهروندان عزیز قرار دادیم تا با این دانشگاه پرآوازه و امکانات آن بیش از پیش آشنا شوند.

وی با بیان اینکه «روز بازدید عمومی» به ابتکار دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است، گفت: امروز آغاز سی و ششمین سالروز تاسیس این دانشگاه پرافتخار است که با همت امام راحل، مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر جاسبی و همه افرادی که در هیات موسس و هیات امنا تلاش کردند، شکل گرفت.

موسی خانی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، افتخار قزوین و ایران است، خاطرنشان کرد: وقتی تیم ربات های فوتبالیست واحد قزوین با غلبه بر تیم دانشگاه کارنگی ملون آمریکا (رتبه یک کامپیوتر آمریکا) قهرمان جهان شد، مسئولان آن دانشگاه تعجب کردند و گفتند این دانشگاه شما که اسلامی نیز هست، در کدام نقطه واقع شده که ما از آن بی اطلاع هستیم و امروز چطور بر بهترین دانشگاه کامپیوتر آمریکا غلبه می کند؟ ما تنها نام دانشگاه صنعتی شریف ایران را شنیده بودیم و شما باید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را معرفی کنید.

وی افزود: به لطف خداوند امروز فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در تمام نقاط جهان سربلند هستند و ایرانی ها به ویژه دانشجویان نشان دادند که در هر عرصه ای شرکت کنند، موفق می شوند و جزو بهترین ها هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: بالغ بر 90 هزار فارغ التحصیل پرافتخار در واحد قزوین داریم که تعداد زیادی از آن ها در دانشگاه های معتبر دنیا موفق هستند. امیدواریم همه برای استقلال، عزت و سربلندی این نظام تلاش کنیم. هر جای دنیا که باشیم ایرانی هستیم و باید به نام ایران و به سرزمین ایران افتخار کنیم.

دکتر موسی خانی با اشاره به راه اندازی بازارچه خیریه دانشجویی به منظور حمایت از دانشجویان کم توان مالی، افزود: این بازارچه به همت دانشجویان این دانشگاه برپا شده است.

گفتنی است اجرای تواشیح، تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی، موسیقی حماسی با محوریت آزادسازی خرمشهر، تئاتر دفاع مقدسی، سرود انقلابی و صرف افطاری از دیگر بخش های این مراسم بود.

202

کد خبر: 950983

وب گردی

وب گردی