پرچم ایران المان اصلی منطقه 13 می شود

شهردار منطقه 13 از اجرای طرح جشن پرچم در 3 فاز در این منطقه خبر داد و گفت:   پرچم ایران در منطقه ای که به عنوان پیشگامان انقلاب نامگذاری شده ، المان اصلی منطقه  می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه تحت لوا و زیرسایه پرچم بودن برای ایرانیان را نمادی از تعلق و سرسپردگی خواند و گفت: پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک به عنوان المان اصلی شهرداری منطقه 13 در سراسر محلات سیزده گانه منطقه خواهد درخشید.

وی با اعلام اینکه طرح جشن پرچم در 3 فاز در منطقه اجرا خواهد شد، گفت: پرچم مقدس ایرانی اسلامی به عنوان اصلی‌ ترین نشان ملی و بدیهی‌ ترین عامل پیوند جامعه ایرانی می بایست در فاز نخست در کلیه مبادی ورودی منطقه ، محیط ها و ساختمان های در اختیار شهرداری منطقه نصب و در معرض دید عموم قرار گیرد.

شهردار منطقه با تأکید بر اینکه استفاده از پرچم در محیط و فضاهای شهری باید تابع الگوی از پیش تعیین شده‌ای باشد تا ضمن حفظ نظم و آراستگی، به جایگاه رفیع آن در جامعه خللی وارد نسازد، گفت: پرچم جمهوری اسلامی ایران همواره بالاتر و در موقعیت برتر در محیط های شهری منطقه نصب شود تا شهروندان با مشاهده آن بیش از پیش احساس غرورکنند.

به گفته وی نصب و برافراشتن پرچم نمادین کشور در محل‌ها و جایگاه‌های مناسب از جمله مساجد، مدارس، میادین، اماکن پرتردد و...، تعیین زمان ویژه و مراسم متناسب با آن برای برافراشتن نمادین پرچم در طول سال هم‌زمان با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران با همکاری و مشارکت نیروهای مسلح در یک یا چند نقطه محوری منطقه و تعیین محل خاصی به‌عنوان میدان پرچم برای نصب و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران با فضای مناسب دید، ارتفاع و اندازه مناسب، متناسب باشکوه و اهمیت این نماد ملی در منطقه از جمله اقداماتی است که در این طرح پیش بینی شده و اجرایی می شود.

رحمان زاده ایجاد حس همبستگی و تعلق به یک ماهیت و ارزش مشترک با قابلیت تجربه‌ پذیری عمومی را ویژگی منحصر به‌ فرد پرچم خواند و اظهار داشت: پرچم و نشان ملی می‌تواند آحاد یک ملت را از هر اقلیت، قشر و گروهی، تحت یک مفهوم و ارزش فراگیر به نام ملیت گرد هم آورد و آن‌ها را به‌ عنوان اجزای موثر و ارزشمند عنصر ملیت، با یکدیگر پیوند دهد.

گفتنی است، نخستین برنامه جشن پرچم همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز جمهوری اسلامی در سال جاری با حضور جمعی از مسئولان، مدیران شهری، ائمه جماعات، خانواده های معظم شهدا و عموم شهروندان در مسجد انصارالحسین(ع) منطقه 13 برگزار شد.

700

کد خبر: 951072

وب گردی

وب گردی