اشتغال فقط با پرداخت تسهیلات ایجاد نخواهد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام با اشاره به این‌که صرفاً با پرداخت تسهیلات، اشتغال ایجاد نخواهد شد، گفت: باید به سایر لوازم ایجاد اشتغال از جمله آموزش و بازاریابی توجه شود.

به گزارش ایسکانیوز، «ایوب درویشی» در جلسه بررسی روند جذب تسهیلات اشتعالزایی روستایی و فراگیر که با حضور فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری در حال حاضر یکی از مشکلات جامعه است که اگر با جدیت به رفع آن پرداخته نشود به یک معضل و چالش جدی تبدیل خواهد شد .

وی با اشاره به این‌که صرفاً با پرداخت تسهیلات، اشتغال ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: باید به سایر لوازم ایجاد اشتغال از جمله آموزش و بازاریابی توجه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با تأکید بر این‌که تسهیلات موجود حتماً باید در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شود، گفت: همه دستگاه‌های دست‌اندرکار در این راستا فعال شوند.

وی با اشاره به این‌که به نحوه پرداخت تسهیلات در گذشته در کشور ایرادهای زیادی وارد بوده است، گفت: لازم است در پرداخت تسهیلات جدید رفع ایرادهای گذشته مورد توجه قرار گیرد.‌

درویشی با اشاره به این‌که روند جذب تسهیلات در استان مطلوب نیست، ادامه داد: نیاز است همه دست‌اندرکاران برای رفع کندی موجود به خصوص فرمانداران تلاش منسجم و جدی داشته باشند.

وی در این زمینه افزود: فرمانداران کمیته اشتغال شهرستان را شخصاً و به‌صورت هفتگی پیگیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به این‌که باید تلاش کرد مشکلات متقاضیان تسهیلات را در ادارات و بانک‌ها را برطرف کرد، گفت: فرمانداران نقش تسهیلگری را در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به این‌که تیم نظارت بر پرداخت تسهیلات در استان تشکیل شده است، تصریح کرد کرد: فرمانداران نیز تیم نظارتی را در شهرستان‌ها تشکیل دهند.

درویشی بر اولویت‌دهی در تائید طرح اشاره کرد و گفت: حفظ اشتغال موجود، فعال کردن واحدهای راکد و احداث واحدهای جدید به ترتیب اولویت در دستورکار مسولان مربوطه قرار گیرد.

وی یادآور شد: در تائید طرح‌های ارائه شده، مزیت‌های هر منطقه مورد توجه جدی قرار گیرد.

901/900

کد خبر: 951094

وب گردی

وب گردی