آخرین اخبار از وضعیت واگذاری مدیریت کارخانه صنعتی هپکو اراک

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی از واگذاری سکان مدیریت کارخانه صنعتی هپکو اراک به سازمان خصوصی سازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون با استعفای سهامدار جدید شرکت هپکو، اداره این واحد صنعتی باید به سهامدار پیشین واگذار می شد که با مخالفت مسئولان استانی و عدم تمایل سهامدار قبلی، به سازمان خصوصی سازی واگذار شد.

هپکو، به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی در منطقه خاورمیانه مطرح بود اما در سال های اخیر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم کرده است.

هپکوی اراک حدود 11 سال پیش خصوصی شد اما پس از آن با مشکل مواجه شد و این مشکل در سال گذشته به حدی بود که کارگران چندین بار تجمع اعتراضی برپا کردند و درخواست پرداخت شدن مطالباتشان را داشتند. بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد. اما گویا مشکلات این شرکت همچنان ادامه دارد و کارگران آن از شرایط کاری و حقوقی خودشان ناراضی هستند.

900

کد خبر: 951171

وب گردی

وب گردی