جنایات صهیونیست ها در دیوان دادگستری بین المللی

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ،پرونده ای حاوی اسناد شهرک‌سازی‌ها و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی را به دادگاه کیفری بین المللی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین طی یک نشست خبری مشترک اظهار داشت: پرونده شهرک‌ سازی‌ها و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی را به فاتو بنسودا، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی (UCM) ارائه کرده ایم.

المالکی همچنین تصریح کرد:«این اقدام جهت برقراری عدالت برای فلسطینیان که هنوز هم در معرض جنایت‌های سیستماتیک رژیم صهیونیستی قرار دارند، گامی تاریخی به شمار می رود.

از دادستان مذکور خواستیم تا این پرونده را فوری بررسی کند. در این پرونده اسناد و دلایل کافی و معتبر برای اثبات جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین وجود دارد. این اقدام را برای آنها انجام دادیم.

گفتنی است ده ها هزار فلسطینی در تظاهرات «میلیونی بازگشت» علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره قدس و هفتادمین سالگرد روز نکبت شرکت کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دست به کشتار زدند و در آن 64 تن شهید و 3188 نفر دیگر با گلوله واقعی یا گلوله پلاستیکی زخمی یا بر اثر استشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

فلسطین در 2015 عضو دادگاه کیفری بین المللی شده است.

کد خبر: 951190

وب گردی

وب گردی