راه‌اندازی پردیس علوم و تحقیقات واحد تبریز با پذیرش 5 رشته ی دکتری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مجوز راه‌اندازی پردیس علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی واحد تبریز با 5 رشته دکتری را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، از واحد تبریز، دکتر عزیز جوانپور در جلسه شورای دانشگاه واحد تبریز گفت: علوم قرآن و حدیث، مدیریت آموزش عالی، مشاوره، مهندسی پزشکی بیومکانیک و مهندسی عمران حمل و نقل، 5 رشته پردیس علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در واحد تبریز است که امسال در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد. در آینده نزدیک رشته های کارشناسی ارشد نیز اضافه خواهد شد.

دکتر جوانپور با اشاره به سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه از بدو تأسیس منشأ خیر و برکت برای نظام جمهوری اسلامی بوده و با گذشت 36 سال از فعالیت آن، باید بهره وری و تاثیرگذاری خود را در عرصه‌های ملی و بین المللی افزایش دهد. دانشگاه آزاد اسلامی باید با ابتکار عمل، خلاقیت و نوآوری و خلق ایده های نو برای جامعه مفید واقع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم حرکت دانشگاه از آموزش محوری به سمت کارآفرینی، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی غیردولتی است که باید به سمت کسب درآمد از محلی غیر از شهریه باشد تا نیازهای خود را مرتفع سازد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تکیه بر دانش اعضای هیات علمی و رشته های متعدد و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و کارگاهی، باید تحولات گسترده در زمینه کارآفرینی ایجاد کند و این مهم مستلزم هم‌افزایی بین استادان است.

دکتر جوانپور از افزایش هرم جمعیتی دانش آموزان در سال‌های آتی خبر داد و عنوان کرد: با توجه به افزایش دانش‌آموزان در سال‌های آتی انتظار می‌رود با وجود امکانات و ظرفیت های مناسب مدارس سما، این مراکز آموزشی به یکی از برندهای معتبر در سطح استان تبدیل شود و در جذب دانش آموز موفق باشد.

وی ادامه داد: چابک‌سازی و کوچک‌سازی یکی از راهکارهایی است که دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌های خود دارد. مجموعه هرچقدر چابک‌تر شود، پیشروی آن تسریع می‌یابد.

جوانپور در پایان از برگزاری مصاحبه دکتری در واحد تبریز خبر داد و گفت: تیرماه امسال مصاحبه دکتری چهار استان زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در واحد تبریز برگزار خواهد شد.

202

کد خبر: 951243

وب گردی

وب گردی