کوثری: ارتش بعث عراق را به زانو درآوردیم

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ارتش بعث عراق را به زانو درآوردیم و خرمشهر را به ملت عزیر ایران برگرداندیم .

سردار محمد کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) سپاه، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، گفت: سلام بر خاک پاک شهدا خصوصا شهدای عملیات غرورآفرین بیت المقدس که باعث آزادسازی خرمشهر و بیش از 6000کیلومتر مربع از خاک کشورمان شدند.

وی فرماندهی بی بدیل حضرت امام (ره) را مهمترین عامل پیروزی رزمندگان اسلام در این مقطع از زمان دانست و بیان کرد: حضور نیروهای مردمی ولایت مدار،در پیروزی منطقه خرمشهر اتفاقی غیر قابل انکار است جرا که نمونه های بسیاری مانند عملیات های پیروزمندانه مانند ثامن الائمه، فتح المبین وطریق القدس، وجود داشت که در تدبیر هوشمندانه و سرعت عمل فرماندهان برای ضربه زدن بر پیکره ارتش بعث عراق تصمیم بر این شد تا از استراتژی غافلگیری استفاده کنند و فریب دادن دشمن در طراحی این عملیات از دیگر عوامل مهم دیگری است که به پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر کمک کرد.

سردار کوثری خاطر نشان کرد: در طراحی این عملیات باید از شهدایی مانند حسن باقری، صیاد شیرازی، حاج احمد متوسلیان ، احمد کاظمی و بازماندگانی چون محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه)، سردار صفوی، و محسن رضایی یادی کنیم که در این عملیات بسیار تاثیرگذار بودند.

وی ادامه داد: این فرماندهان از یک عامل استراتژیک که همان اصل غافلگیری است استفاده کردند و در یک تفکر انقلابی تصمیم گرفتند که از رودخانه کارون عبور کنند، و در ادامه این عملیات رزمندگان اسلام توانستند در نیمه های شب با پیاده روی به جاده اهواز به خرمشهر برسند وبه قلب دشمن حمله کردند و این مرحله نخست پیروزی و موفقیت رزمندگان اسلام در جهت آزادسازی خرمشهر بود.

فرمانده قرارگاه ثار الله (ع) سپاه پاسداران بیان کرد: رزمندگان اسلام مخصوصا فرماندهان ما، ارتش بعث عراق را در یک معادله دو مجهولی قرار دادند، بطوری که عراقی ها احساس می کردند برای نگه داشتن خرمشهر باید به سمت بصره بروند، از آنجایی که احساس خطر می کردند با همه توانشان بعد از شکست های اول و دوم در نهایت به بصره رفتند، و در نهایت رزمندگان ما نیز از همان مسیری که ارتش عراق عبور کرده بود،مسیر گشایی کرده و توانستند ارتش بعث عراق را به زانو درآورند.

سردار کوثری با اشاره به اینکه خرمشهر را به ملت عزیز ایران برگرداندیم تصریح کرد: بعد از آزادسازی خرمشهر امام خمینی (ره) فرمودند: « خرمشهر را خدا آزاد کرد».

304

کد خبر: 951326

وب گردی

وب گردی